• X1Y2

Är du född mellan 1965-1994?

Hej!

Jag håller på med mitt projektarbete i trean på gymnasiet och jag skriver om olika generationer i samhället. Nu behöver jag din hjälp för att kunna presentera generationerna på bästa möjliga sätt.

Därför har jag skapat en enkät som innehåller ganska allmänna frågor som kommer att ge mig en bättre bild om hur en viss generationer skiljer sig ifrån en annan. Exempel på frågor som finns i enkäten är vad du har för sysselsättning samt hur du spenderar din fritid. Du behöver oftast bara välja ett eller flera alternativ.

Deltagandet är helt anonymt och kommer endast användas för att utveckla mitt arbete. Du kan delta genom att klicka här: https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dGZGSllqYWt4UlpqVEFBZHNERlFTT0E6MQ

Tack!

• Svar på tråden Är du född mellan 1965-1994?
  • slemtorsk i din bralla

svarat.. men tycker att du skulle delat upp "generationerna" i tiotal istället för att bunta ihop alla från 65 till 80... det skiljer sig ganska mycket att vara född på 60-talet mot mitten-slutet av 70...

• X1Y2
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-09-14 05:40:55 följande:
    svarat.. men tycker att du skulle delat upp "generationerna" i tiotal istället för att bunta ihop alla från 65 till 80... det skiljer sig ganska mycket att vara född på 60-talet mot mitten-slutet av 70...
    Tack för dina synpunkter, jag är väl medveten om att det förekommer skillnader inom generationerna också och jag går mera in på det i mitt arbete när jag försöker beskriva de olika generationerna.

Den här undersökningen är dock mest till för att antingen sticka hål på eller bekräfta fördomar som man säger hör till en viss generation. Exempelvis, "Generation Y är mindre benägna att respektera sin arbetsgivare". Vilket oftast beror på att de inte känner att arbetsgivaren är kompetent.

Fritidsvanor och annat kommer jag även att jämföra med en undersökning på Generation Z.

Stort tack till alla 184 som hittills har deltagit!

Svar på tråden Är du född mellan 1965-1994?