• gammelsmurf

Dela med dig av graviditetstankar i bok

Jag heter Emelie Andersson och går tredje året på kungsholmens gymnasium. Jag har sen en ganska lång tid tillbaka haft en dröm att bli barnmorska och det vill jag fortfarande eftersom jag är väldigt intresserad av yrket och dom arbetsuppgifter man har. Nu under sista året i gymnasiet gör vi projektarbete och jag har valt att skriva en bok om att försöka få barn, graviditeten, första bebistiden och allt som hör till. Boken ska inte bara framföra att allt är perfekt utan även komplikationer, jobbiga känslor och andra saker, vill att boken ska ge ett brett perspektiv. Tanken är också att jag skulle vilja ha ett kapitel som jag kallar "verklighetens upplevelser". Nu till min fråga: Jag söker kvinnor (eller män kanske för den delen också) som på något sätt skulle kunna tänka sig att medverka i min bok. Dels söker jag folk som skulle vilja ställa upp som någon form av fotomodeller eller som kanske skulle kunna tänka sig att låta mig följa din graviditet på något sätt. Givetvis på ett sätt som passar dig. Annars söker jag folk att intervjua och som vill dela med sig av vilka erfarenheter som helst, positiva eller negativa. Jag vill som jag skrev att boken ska ta upp alla delar. Vill du berätta om en förlossning, undersökningarna man gör under graviditeten, första sparkarna, en abort du gjort, ett missfall du fått, hur dina äldre barn reagerade på att få syskon, hur du mår i din graviditet, hur det är att genomgå IVF, hur det är att få tvillingar, hur det är att bli pappa eller vad man än kan komma på. Alla tankar och berättelser är mer än välkomna! Är du intresserad av att hjälpa mig skulle jag bli jätteglad och då får du gärna höra av dig till mig. Hör gärna av dig om du har några frågor också. Skicka ett meddelande här på familjeliv eller skriv ett mejl till emelie1.andersson@hotmail.com Du kan även ringa eller smsa på 0735923391 Glada hälsningar från Emelie

• Svar på tråden Dela med dig av graviditetstankar i bok
Svar på tråden Dela med dig av graviditetstankar i bok