Hur ger jag honom hela vårdnaden om barnen??
Jag vill ge mitt ex, barnens pappa ensam vårdnad om barnen. Hur gör jag detta?
Jag vill ge mitt ex, barnens pappa ensam vårdnad om barnen. Hur gör jag detta?
Ni beställer tid på familjerätten och skriver
Och hoppas på att det går igenom.. Det kan nekas nämligen om det anses att det inte är till barnens bästa. Men, du KAN ge honom boendet och du behöver inte ens träffa barnen alls då även om du har kvar vårdnaden, det enda är då att du måste skriva på papper från skolan och sånt. Det vore synd dock tycker jag, om du inte träffar dem alls, du är säkert inte så dålig som du tror.
Ge någon vårdnaden kan ju vara praktiskt om du inte orkar skicka massa blanketter hit och dit, betala dagisavgift osv. Men sluta inte träffa dina barn bara för det. Försök i alla fall träffa dem någon gång i veckan.
Kommer alltid träffa och finns där för mina barn. men mår så dåligt psykiskt så tror endå det är bättre-
Ts, gud vad jag önskar att mina bonusbarns mamma kunde resonera som du, hon träffar dom aldrig och den lilla kontakt hon haft med dom via sms eller mail har enbart varit sårande för barnen. Barnen önskar att jag kunde få adoptera dom, men biomamman vill inte detta men gnäller över förlorade barnbidrag och att hon behöver betala underhåll till sina barn.
Gå till familjerätten i kommunen så får ni hjälp med det. Annars är det inte så många blanketter hit och dit som någon tog upp, inte alls särskilt många papper som _båda_ måste skriva på faktiskt. Du är fortsatt försörjningsskyldig också. Det är alla biologiska föräldrar.
Betalar mer än gärna för min barn och hoppas träffa dom 1-2ggr i veckan. Tyvärr fungerar inte familjerådgivning. eller ja deras pappa vägrar. och då jag har adhd borderline osv så orkar jag inte just nu,
Du kan komma att ångra dig i framtiden om du mår bättre. Kan du inte bara låta pappan ta ansvar ett tag medans du har det tufft? Man måste ju inte ge bort vårdnaden bara för att ena föräldern tar större ansvar under en tid.