Pappan har inte varit delaktig (alls!) nu vill han bestämma
Den 16/8 2010 födde jag världens finaste kille, Oliver, 3 veckor efter det valde pappan att lämna oss. Enligt honom så kunde han inte vara den pojkvän eller pappa som det krävdes men det visade sig, som nästan allt annat vara en stor lögn. Han hade gått bakom min rygg, ja dvs varit mig otrogen under de sista månaderna av min graviditet (det var hans 4-åriga son sedan tidigare som hade försagt sig hemma hos mamman).
I början var allt kaos men när allt hade lugnat ner sig så kom jag och pappan överens om att han skulle komma över för att träffa Oliver på tisd & torsd. Något han skötte ett par gånger sen blev tillfällena färre och färre och ursäkterna fler och fler. Detta gjorde mig både besviken och arg givetvis.
Under 7 månader träffades de 1 gång och nu har de inte setts sen den 30/12. Det har kommit 2st sms sedan dess men det är allt.
Dörren har alltid stått öppen och jag har kämpat mig gul och blå för att Oliver skall få lära känna sin pappa men sedan 1 år sedan har jag slutat att kämpa, det tar bara enormt mycket energi.
Nu för några dagar sen hör pappan av sig och vill börja få "nån slags relation" (ja det är så han uttrycker sig) med Oliver men jag skall veta (minsann!!) att jag inte betyder ett skit, jag är ditten och datten och det är HAN som skall bestämma hur allt skall gå till!!!
Man kan tycka att efter 2 års frånvaro så skulle han kunna visa lite respekt och ödmjukhet men icke. Att han säger saker han säger vet jag ju är för att såra mig men hans sätt är så oerhört förnedrande mot mig som har uppfostrat Oliver helt på egen hand sen dag 1! Var fanns han då jag och Oliver hade det skittufft???
Han visar noll respekt för Olivers och min relation för det första men även för den trygghet jag har byggt upp för Oliver.
Oliver vet inte vem sin pappa är, de har aldrig knytit an ens lite och skall han nu börja lära känna Oliver så MÅSTE jag kunna lita på att det blir stabilt den här gången och det kan jag ju inte.
Jag vet varken ut eller in. Tips och råd snälla!!
P.S. Jag har ensam vårdnad.