• Ineedanick

Vad gör ni medan ni ammar?

Hur fördriver du tiden när du ammar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-14 17:27
    Givetvis borde alternativet "sitter med telefonen" varit med! suck!
    Skyller på att jag ammade medan jag gjorde omröstningnen..Över min Iphone

Sitter ni med iphonen kan ni ta alternativet surfar.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad gör ni medan ni ammar?
  • Mercurialis

När jag ammade första barnet, lyssnade jag på radion. Skulle vi ha haft ögonkontakt hade han behövt ha sina ögon på sidan av huvudet och så var inte fallet.

När jag ammade andra barnet, gjorde jag antingen inget annat än ammade (de första två veckorna) eller så tittade jag på TV (de kommande två veckorna). När jag lade ner amningen och började ge honom flaskan i stället kunde vi ha ögonkontakt under matstunden (fast han somnade oftast, åtminstone i början). 

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • ELLEoClara

Annat - de flesta av alternativen. Dottern "hängde i tutten "  hela tiden.

• annca

Allt, men mest suckade och våndades och önskade att tuttandet skulle vara över snart! Tungan ute

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • hannis

Massor av olika saker. Jag tittade på tv, surfade, fikade, åt, tittade på mitt barn, sov, tränade hund, promenerade osv.

• Koppkaka

När jag ammade hade jag ingen smartphone än. Så jag glodde på tv, eller halvsov :P

Leo <3 110819, 3400g och 49 cm lång <3
  • Smulan 89

Det mesta. Äter, lagar mat, kollar på nätet, pratar i telefon, kollar på tv, sover, gosar med bebisen.

• Flickan och kråkan

Med barn nummer 1: satt vid datorn
    Med barn nummer 2 (och 1,5-årig storebror): allt - bytte blöjor, lagade mat, lekte på lekplatsen, läste, byggde med klossar......

• Ineedanick
    Tealhawk skrev 2012-09-14 18:14:22 följande:
    Det var helt olika. Allt mellan Tv-spel, telefon, bok, äta eller bara gulla med honom. Numera liggammar vi bara på kvällen så då blir det mest att man ligger och gosar.

Oj tv-spel! Hur lyckades du med det med bara en hand? Dataspel lyckas jag med ifall jag ammar med vänster bröst
  • mikroE
    Ineedanick skrev 2012-09-15 10:26:02 följande:

Oj tv-spel! Hur lyckades du med det med bara en hand? Dataspel lyckas jag med ifall jag ammar med vänster bröst
    Man kan amma utan händer, jag gör det just nu. Dottern ligger i knät och jag böjer mig ned så bröstet går in i munnen så ligger hon där och suger och jag kan skriva med båda händerna...
  • Qaroliine

Med tanke på att ungen satt fast på tuttarna minimum 10 tim/dygn så gjorde jag allt möjligt. Det enda som inte gick var att sova.

Tilde 101221
  • Minion

Jag får nog svara att jag gör allt det där :P Har en väldigt hungrig liten pojk och som också ofta bara vill ligga och tutta trots att han inte är hungrig, så det blir så mycket amning att jag måste ibland göra en del annat än att bara sitta och titta på honom och gosa :) Tittar på film med dom äldre barnen ibland också när han ammar och somnar.

• skogsvitter

Jag svarade annat eftersom jag gjorde alla ovanstående alternativ (förutom att spela på telefonen). Dessutom gick jag runt i affärer samtidigt eller åkte buss och liknande. Ammade i de flesta situationer.

Låg även många gånger och vilade samtidigt.

• Apopan

Beror på.
    Skall han sova så försöker jag vara ointressant. Sitta med iPhonen är ju perfekt då (surfar, bloggar, spelar mm). Han är nämligen inte så intresserad av den, kanske för att han aldrig får ha den... Annars så brukar han vilja ha kontakt med mig. Hålla på med händerna i mitt ansikte och nypas osv, så då får han min uppmärksamhet istället. Ligger alltid ner när jag ammar, så ibland blir det bara lite vila och dötid då det kan få vara tomt i mitt huvud... ungefär så :)

• Ellikapellika

Det beror på. Om hon är trött och ska sova så stör jag henne inte så då surfar jaag.
    Annars pratar jag med henne.

Med tvåan och trean grjorde jag allt möjligt medan jag ammade, men nu har jag större åldersskillnad mellan trean och fyran så jag behövs inte på samma sätt längre så jag tar det lugnt och nyttjar tiden till att koppla av.
    Men då är min fyra en snabbätande bebis som inte äter jätteofta. Annars hade jag nog övat upp min sjal/selamningsteknik igen ;)

• cloudberry79

Allt. Det blir mycket TV på kvällarna och mycket telefonsurf såhär på natten...

Sur, grinig och på smällen.
  • Lupiner

Ffa mobilsurfar! Annars halvsover o slappnar av. Ibland tv på kvällen. Äter frukt o dricker vatten. På natten; liggammar o sover själv.

Svar på tråden Vad gör ni medan ni ammar?