18måns vaknar och gallskriker
Hej
vi är hjälplösa.
Våran dotter är 18 månader och vaknar varje natt och bara skriker. Hon gråter oxå. Vägrar somna om i sin säng. Vill sova i våran säng där vi har en 9 månaders oxå.Det blir lite väl trångt. Hon somnar aldrig om i våran säng heller. Utan ligger och vrider och vänder på sig.
Ibland kommer hon inspringande till oss och ibland skriker hon tills vi kommer in i hennes rum. Oftast slutar denna start med att hon skirker fast vi är hos henne så att våran minsta vaknar (i ett annat rum) och jag och min sambo gnäller på varandra (av ren trötthet och frustration)
Vi har provat att ställa in en säng i hennes rum som vi ska kunna sova i när hon vaknar på nätterna. Men det har lett till att hon vill hellre sova i den sängen än sin egna säng när hon går och lägger sig på kvällen. och när vi ska sova med henne på natten så de nätterna som det går att få henne att sova i sitt rum så får man ligga och trängas med henne i "extra" sängen....
låter säkert inte som ett problem för alla som läser, det är inte de jag vill ha höra. Jag vill ha tips på hur vi kan vända detta???