• Anonym

Hur gör jag slut med nån som Är sjuk?

Vi har varit ihop i 6 år och har en son på 1,5 år. 
    Han har diabetes och skyller på det varför han måste sova längre på morgonen. Och nu kan han inte få upp den
    heller och jag drar mej för att ha sex med honom för det är samma tråkiga skit varje gång. 
    Diabetes är hans ursäkt. Han vill aldrig följa med på våra utflykter, aldrig föreslå att vi gör något... Jag är helt slut
    och folk börjar undra om min son ens har en pappa. 
    Han uppför sej som en tonåring och jag vill dra. 
    Hur kan jag bäst säga att jag vill inte vara med honom pga sin sjukdom?
    (har föreslagit att han ska se sin läkare om dessa problem-men det är ju ganska tydligt att det inte är hela
    problemet). 
  • Svar på tråden Hur gör jag slut med nån som Är sjuk?
  • Neeellie

Tråkigt att det ska behöva vara så. Förstår din frustration. Jag är själv diabetiker. Använder inte som ursäkt förutom när jag får insulinkänningar eller alldeles för lågt blodsocker, då jag har en tendens att bli fruktansvärt irriterad när det händer. Men man kan leva ett alldeles normalt liv trots diabetes. Så det är absolut ingen ursäkt.
    Jag är dessutom gravid med foglossning, det hindrar mig inte att leva som jag vill. Låter som hans diabetes inte funkar som den ska om han är så trött. Så det är ju verkligen läge att prata med läkare då. Vet att jag mådde skit och var fruktansvärt trött när mina värden låg väldigt högt. 

Hoppas allt löser sig, om inte skulle jag definitivt ha lämnat, då diabetesen är en fruktansvärt dålig ursäkt för att inte kunna ta hand om sitt barn. 

• Anonym (C)

Alltså, som jag tolkar det så är det ju inte pga hans sjukdom du vill göra slut utan snarare pga hur han hanterar sin sjukdom? Han använder den som en ursäkt för olika saker? Då handlar det ju faktiskt om att han beter sig på ett visst sätt som du har tröttnat på. Och jag misstänker att hade han inte haft sin sjukdom att skylla på hade det varit något annat. Tror inte du behöver dra in sjukdomen som orsak utan istället att du tröttnat på att han inte tar initiativ, är lat eller vad det nu är. Ett erektionsproblem är så klart ett problem som kan bero på sjukdom, men nöjer man sig med det och gömmer sig bakom sjukdomen för att slippa ta tag i problemet handlar det åter igen om hur man hanterar problemet.

Hoppas det löser sig på ett eller annat sätt!

• CherstinBovington

Hur du gör slut med nån som är sjuk? På samma sätt som du skulle göra slut med nån som var frisk. Säg att de inte funkar. Ganska enkelt.

• PassionForever

Jag trodde man gjorde slut om man slutade älska någon? Inte för att någon är sjuk?Förvånad

• Äppelpaj80

Jag kan inte se hela ditt inlägg eftersom det verkar inkopierat? Varför vill du göra slut med din man?

Svar på tråden Hur gör jag slut med nån som Är sjuk?