• NiMey

Syskonförsök men misslyckas...gråter inombords...några tips, råd eller hopp?

Hej

Levde i ett förhållande där vi inte fick till det alls efter 3 års försök att skaffa barn vilket var fruktansvärt och jag mådde oerhört dåligt. Efter mycket om och mem fick jag veta att han inte var den mest hälsosamma människan jag trodde. Mer än så behöver jag inte gå in på men några barn blev det i varje fall inte där, tur i oturen kan man säga.

Hur som helst så tog det slut med denna man dec 2007. Jag träffade en ny man mars 2008 som jag fortfarande lever lycklig med och vi blev gravida på första försöket i Juni 2008. Gissa vilken lycka jag kände helt otroligt.

Men nu efter ungefär 19 månader har vi försökt få ett syskon till våran underbara dotter, men misslyckats totalt. Vi har gjort allt och det finns inga fel på nån av oss....nu är det fruktansvärt jobbigt. Finns det nån därute som kan ge mig lite hopp eller tips?

Är faktiskt i nuläget ganska maktlös och trots att jag mår bra förövrigt är sorgen över att inte kunna ge henne ett syskon så stor att det är svårt att hantera.
    Tacksam över svar.

• Svar på tråden Syskonförsök men misslyckas...gråter inombords...några tips, råd eller hopp?
  • mia A

Ja slutade fokusera på att bli gravid vi skaffade katt och la ner efter tre missfall och plötsligt var ja gravid och fick ett vul som visade 11 plus 5 ja vågade inte hoppas är nu i v 25 24 plus 2. Så fokusera inte p det utan blir man så blir man sade läkaren som utredde oss de hittade inget fel på oss. Ja är 40 år. Så ta det lugnt.

• mia A

Din dotter är ju inte så gammal ännu, tätt är det mellan mina två första döttrar de slåss och är osams jämt. Nu är nr tre i magen. Så lev mys och tänk inte såå mkt ja vet mkt väl hur det är.

• NiMey

Tack snälla Mia.

Det är onekligen svårt att inte tänka på det alls i och med att man måste pricka in ÄL. Men jag har släppt den största tanken under hela månaden fram tills 2-3 dagar innan BIM.

Jag hoppas det släpper snart...och hoppas vi får chansen att ge våran fina dotter ett syskon. Vi kanske skaffar en till katt då :)    

• mia A

Ja hade nog mens vid tre eller fyra ggr efter sista missfallet och brydde mig inte om äl heller, kramar mia

• NiMey

Grattis förresten till bebben i magen....måste kännas stort <3

• NiMey

Men jag vill inte tänka på det.....men det känns så oundvikligt 

• jordgubbe0812

Hej.
    Vi fick också jobba med 2:an fast första gick enkelt. Efter ett års försök har man ju rätt att göra utredning. Är det något ni funderat på?

• NiMey

Tack söta Mia för ditt mail,. av någon anledning kan jag inte skicka tillbaka....Men din kram värmer...kramar till dig

• NiMey
    jordgubbe0812 skrev 2012-09-15 21:31:11 följande:

Hej.
    Vi fick också jobba med 2:an fast första gick enkelt. Efter ett års försök har man ju rätt att göra utredning. Är det något ni funderat på?

Hej Jordgubben :)

Jo vi är klara och det finns inga fel på nån av oss  
  • Stjärnfall76

Jag var i denna delen av forumet 2004 och 2005. Alla mina kompisar där lyckades till slut med syskon. Efter det har jag fått tre barn till. Du kommer klara det. Det är väldigt ovanligt att man inte lyckas med syskon. Fundera själv på om något kan vara fel. Jag tror att jag var för smal. Var jätte mager de 2, 5 åren vi försökte med tvåan. Började dricka grädde på slutet, gick upp två kilo och blev gravid med tvåan. Efter det har jag blivit gravid utan problem. Är inte lika mager mer. Kram och lycka till

• NiMey
    Stjärnfall76 skrev 2013-01-21 19:34:56 följande:
    Jag var i denna delen av forumet 2004 och 2005. Alla mina kompisar där lyckades till slut med syskon. Efter det har jag fått tre barn till. Du kommer klara det. Det är väldigt ovanligt att man inte lyckas med syskon. Fundera själv på om något kan vara fel. Jag tror att jag var för smal. Var jätte mager de 2, 5 åren vi försökte med tvåan. Började dricka grädde på slutet, gick upp två kilo och blev gravid med tvåan. Efter det har jag blivit gravid utan problem. Är inte lika mager mer. Kram och lycka till
    Tack söta för dina fina ord. Jag hoppas innerligt att du har rätt för det har fortfarande inte tagit sig. 

Kram 
  • Charlotte45

Hej TS

I tråden "Någon mer som funderar på att sluta hoppas " under Svårt att få barn/40+ är vi några mammor med ett barn som inte heller lyckas få till tvåan, troligen pga ålder. Inte för att vi har några tips direkt hur man klarar av mentalt denna sekundära barnlöshet, men om du känner för att kika in är du förstås välkommen. 

Svar på tråden Syskonförsök men misslyckas...gråter inombords...några tips, råd eller hopp?