• Maeva

Here we go again, fortfarande namnlös

Ber om er hjälp igen, tyvärr. Maken och jag kommer fortfarande inte överens om lillasysters namn. Jag har helt kört fast på namnet Elise, medan han hårdnackat håller fast vid sin Edith. Storebror heter, som sagt, Gustaf.  

Vill verkligen få ge min lilla pralin ett namn nu, känns nästan som ett svek mot henne att vi inte kan enas.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Here we go again, fortfarande namnlös
  • Thaleya1
    Maeva skrev 2012-09-29 14:54:27 följande:

*pinsamt* men nej...

Heh ni behöver nog rensa hjärnorna på tankar om barnnamn helt och börja från början.

Sen vill jag bara säga att vilket namn ni än väljer kommer att formas efter henne, namnet kommer inte forma henne utan tvärtom. Så när ni vant er med namnet så spelar det ingen roll vad det är

(sålänge det inte är jättekonstigt och från konstiga reaktioner av omvärlden).
  • clembke

Av de 2 namnen gillar jag Edith bäst.

Annars var Astrid o Siri som jag tänkte först när jag såg bilden. :)

• Thaleya1

Mycket brunt hår och blåa ögon, ser lite ruffsig och vild ut.

Jag hade tagit ett namn som matchar det.

Edith för mig känns som en proper dam eller en någon med råttfärgat alternativt blondt hår.
    Elise känns som en lite snobbig, vacker mörkhårig kvinna.

Jag hade valt något inte supervanligt, men inte helt ovant, och som matchar hennes utseende.

Det viktigaste är väl att hon ser ut som en sådan och att ni båda gillar det.

• sia

Hon är lik vår 13-veckors dotter som heter Elin! Vi tvekade faktiskt mellan Edit och Elin men till slut som sagt Elin och jag är mkt nöjd med det. Elise är också fint men redan upptaget i bekantskapskretsen.

• Maeva

Gullungen fick tillslut namnet ASTRID. Vi tackar och bockar för era röster och ert engagemang i vår namngivningsprocess :)

• clembke
    Maeva skrev 2012-10-19 21:35:54 följande:
    Gullungen fick tillslut namnet ASTRID. Vi tackar och bockar för era röster och ert engagemang i vår namngivningsprocess :)

Oh vad fint!!!! Gillar verkligen det namnet.
  • enanna
    Fint Glad
  • Dixie

Astrid är jättefint!
Svar på tråden Here we go again, fortfarande namnlös