Hur håller ni humöret och hoppet uppe?
Vi har försökt bli gravida sedan april 2011. Jag blev gravid i oktober och fick i december missfall, sedan har vi försökt sedan dess. Nu ska jag iofs in till gyn i morgon för att kolla så allt ser bra ut efter missfallet eftersom jag har lite små blödningar till och från. Men utredning kommer de inte starta med förrän man försökt i 2 år, efter det att jag missfallet. Så i början på 2014 kan vi som först få starta upp en utredning.
Ni som kämpat ett längre tag, men ändå inte får plus på stickan. Hur gör ni för att inte bli bittra, ledsna, irriterade eller arga? Vissa dagar kan jag känna att jag skiter i vilket, jag bryr mig inte, jag orkar inte. Vissa dagar är jag helt förskräckt över att vi kanske inte kommer få några barn och tredje dagen är jag utom mig av ilska över att alla andra blir gravida och får barn, men inte jag.
ÄR ni faktiskt alltid glada för andras skull när de plussar eller får barn? Jag är inte det längre. Jag är inte kapabel till att känna glädje för alla andra längre. Jag blir bara sur, irriterad och fruktansvärt svartsjuk! Och det är både fel & skitjobbigt....
Hur gör ni?