• Livisu

Hur ofta var du sjukanmäld på jobbet under graviditeten?

Hur ofta var du hemma från jobbet under din graviditet?
    Under första trimestern, andra, tredje?
    Vad är vanligast egentligen?

• Svar på tråden Hur ofta var du sjukanmäld på jobbet under graviditeten?
  • hannis

Hade influensa och var hemma 2 dagar under sista trimestern. I övrigt inget alls.

• Flickan och kråkan

Inte en dag på snart 3 graviditeter. Eller ja, jag har varit hemma ett par dagar den här vintern för virusinfektion med feber, men inget pga graviditet.

• CarroKG

Inte en dag med andra. Med första gick jag hem tidigare på havandeskapspenning men hade i efterhand nog kunnat jobba. Det blev inte så tungt och jag blev inte heller så stor. Men jag var aldrig sjukskriven med första heller.

• LängtansBlåaBlomma
    Dixie skrev 2013-04-20 07:21:08 följande:
    Några dagar, när jag hadebihållsinflamation.
    Hehe :) Inget som berodde på graviditeten väl?
  • Pondus

Inte en dag. Jobbade dessutom 150% (hade två jobb) fram till en vecka innan förlossningen.

• Lindsey Egot the only one

Med min sista var jag sjukskriven i nio månader. Jag kräktes ett flertal gånger varje dag och var undernärd. Fick äta primperan för att inte kräkas upp allt jag stoppade i mig ändå var det minst tre gånger om dagen. Jobbade då på förskola och nä det hade aldrig funkat att jobba och ha ansvar för barn när man inte ens kunde stå på benen själv. De fyra första mådde jag som sämst i första trimetern. Sedan fick jag foglossning.
    Nr 3 fick jag sjukskrivning från 6 månaden fram tills att jag kunde ta ut havandeskappenning pga tungt arbete (industrin).

• Klarabara

Är i v 34 nu och har hittills inte varit sjuk mer än en natt men Det var för magsjuka som jag så tacksamt fick med mig hem från jobbet:)

• HannaHYLK

Inte alls. Var lite orolig i början att jag skulle kräkas mycket och därför inte kunna ta mig till jobbet, men det var tydligen stor skillnad på att vänta en kille (har kräkts 4 gånger totalt) mot att vänta en tjej (kräktes nästan varje dag i 3 månader), så det har inte varit något problem alls.

Nu är jag i vecka 36+4 och jobbar fortfarande. Tror att min sista arbetsdag blir i v.39+1. Sen går jag på sommarsemester. Älskar mitt jobb som förskollärare och vill absolut inte gå omkring hemma och bara vänta.

• LinneaJosie

Fick magsjuka två gånger efter v 22. Innan dess var jag borta kanske 3 dagar då jag kräktes för mycket för att ta mig någonstans. I efterhand inser jag att jag kanske borde varit sjukskriven ett tag när illamåendet och kräkningarna var som värst, men jag ville inte bara vara hemma utan distraktioner från det konstanta illamåendet.

• phillipha

Förra gången vart jag sjukskiven i v6 till v15 jag kräktes minst 10 gånger/dag, jobbade knappt 6 veckor innan nästa sjukskrivning innan min foglossning satte stopp... gick hemma resten av graviditetrn.

Är just nu i v6 och går hemma för att jac kräks massor. Jag jobbar i kök....

• jenny182

Är i vecka 15 och har inte varit sjuk ännu! :) och har inga planer på att bli heller, pepparpeppar.. :P

• dagdrömmare

första ingen sjukdag
    andra- en dag njurbäckeninflammation
    tredje halvvägs nu och borta 4dagar pga influensan

• LillGris
    LillGris skrev 2013-05-26 14:52:16 följande:
    2 dagar, då jag hade hög feber och var allmänt förkyld.

.. Men gick å andra sidan på havandeskap 60 dagar innan bf.
Svar på tråden Hur ofta var du sjukanmäld på jobbet under graviditeten?