Denbou76 skrev 2012-09-18 11:43:14 följande:
Tycker synd om pojken din, men barnpsyk kan säkert hjälpa.
Nu är det många mammor som svarar här o kanske fa jag många elaka svar nu.
Min sambo försvann med våran bebis föra året, vi hade några månader ett trafikljus förhållandet tills jag inte orkade nå mer ( bodde 22 mil ifrån varandra).
Efter det träffade jag en ny kvinna, då började eländet. För att skydda barnet valde jag att inte ha kontakt med henne lr sonen. Så han behöver inte växa upp med 2 föräldrar som bara bråkar o inte visa respekt för varan. Jag har inte sett grabben sen dec 2011 o blir tokig av längtan. Men vi har kommit överens att jag håller mig borta, hon har hel vårdnad o jag betalar inget underhåll.
Jag skickar födelsedagspresenter o julklappar, sparar även pengar till honom på ett konto.
Där jag vill komma till att det är hemskt att sakna sitt barn, mår själv dålig av det. Försöker att fa ett bra kontakt med mamman igen o har sagt att så fort det är nåt hon / han behöver att hon måste ringa.
Vill oxå betala underhåll men inget verkar fungera, det som jag verkligen vill är att träffa sonen men det vägrar hon ;-(
Så snälla, ring till barnpsyk o gör allt för att hjälpa pojken din. Han kommer att vara dig super tacksam senare i livet.
Men kan inte du och mamman få hjälp från någon utomstående så ni kan komma bättre överens och lösa det ni bråkar om?
Det är ditt barn, om du verkligen saknar honom gör du fan allt för att få träffa honom. ALLT!
Försök flytta närmare så du kan träffa honom regelbundet, kontakta familjerätten och se till att du får träffa ditt barn.
Varför får du inte träffa honom? Är du en dålig pappa?
Om du kan ta hand om honom och ser till hans bästa ska ni båda föräldrar sätta era känslor för varandra åt sidan och tänka på barnet.
Ditt barn ska komma först och vill du finnas i hans liv ska du kämpa för det och inte bara ge upp.