• Rådjur

BygelBH - använder ni det hemma ?

Detta är alltså en fråga till er tjejer - använder ni vanlig BH, dvs. med bygel när ni bara är hemma ?
    Svarsalternativen finns nedan då detta är en omröstningstråd!!

Om ni röstar "Nej" så fyll i vilken typ av Bh ni använder istället, eller om ni inte använder någon alls hemma. 

Börjar själv bli jävligt trött på den störande känslan av bygelBh när jag är hemma ... det skaver, skär in eller sitter störande. (Vet dock att detta är för att jag har fel storlek på bandet runtom, det har blivit så eftersom jag tappat lite vikt. Har endast 1 bh som passar nu, och den använder jag bara när jag ska ut, för jag ej vill slita ut den.)
    Funderar på att köpa en sportBh att ha när jag bara är hemma och slappar, eftersom jag överhuvudtaget stör mig på vanlig Bh-känslan. Borde va mer bekvämt med sportBh ... Skrikandes   

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden BygelBH - använder ni det hemma ?
  • Themis
    Omorfia skrev 2012-09-24 06:07:33 följande:

Jag har aldrig hittat en sportbehå utan byglar aom håller brösten på plats när man springer och som inte gör tuttarna till en stor korvformad tutte. Vilket märke gör riktiga sportbehåar utan byglar?
    Kolla in dessa:

www.bravissimo.com/products/lingerie/sports-bras/&sort=1
    För övrigt anser jag att anonyma i trådar om harmlösa ämnen bör ignoreras.
  • Morriiss

Använder endast bh med bygel men den åker av fortare än ytterkläderna när jag kommer hem

Har testat miljoner olika Bh:ar.... vet vilken stl jag har oxå... men jag får skavsår på div olika ställen ändå... värst är värken i nyckelbenen.... hatar bh:ar... hatar mina pattar oxå... o att operera sig är på tok för dyrt tyvärr

• Themis
    Morriiss skrev 2012-09-24 20:46:33 följande:
    Använder endast bh med bygel men den åker av fortare än ytterkläderna när jag kommer hem

Har testat miljoner olika Bh:ar.... vet vilken stl jag har oxå... men jag får skavsår på div olika ställen ändå... värst är värken i nyckelbenen.... hatar bh:ar... hatar mina pattar oxå... o att operera sig är på tok för dyrt tyvärr
    Men får du ont av det kan du ju ansöka om bröstreduktion av medicinska skäl och få det gratis?
    För övrigt anser jag att anonyma i trådar om harmlösa ämnen bör ignoreras.
  • Morriiss

Jag vill eg inte göra dom mindre... Vill bara att dom ska sitta på plats så jag slipper spänna åt bh:arna så hårt... Om dom skulle sitta där dom ska så skulle jag slippa både bygelskavsår o skavsår av banden runt om o värken i nyckelbenen...

• Wimsey

Men vad har ni för galna behåar egentligen? Jag märker inte speciellt av min behå så när jag har behå på mig hemma så är det samma behå som jag har på mig borta.

• sextiotalist
    missmadde skrev 2012-09-24 04:39:17 följande:
    Beror kanske på hur man är byggd och hur känslig eller okänslig man är. Trots allt är det en stålskena bakom tyget som ska sitta tryckt in mot kroppen och jag har inget hull där vilket gör att det skär rätt in mot revbenen.

När jag var liten (på 80-talet innan bågbh-tiden-jag kanske är äldst på hela FL!!!??),  fick vi lära oss i skolan hur hemskt det var att kvinnor förr plågat sina kroppar med stålskenor i kläderna. Känns lite lustigt att det nu är vardag för de flesta kvinnor.
    Nej, jag måste vara äldre ;).

När jag var 15 år så var det pinsamt med BH.

Men apropå stålskenor, det var faktiskt först när bygelBH´n kom som jag tyckte det var skönt med BH. Jag är också smal (OK jag var smalare för 10 år sedan) och har aldrig haft problem med skenorna (mer än när de börjar glida ut), min syster som är har något mer hull (också smal generellt) har problem med bygelBH och vägrar ha dom    
  • missmadde
    sextiotalist skrev 2012-09-24 21:08:43 följande:

Men apropå stålskenor, det var faktiskt först när bygelBH´n kom som jag tyckte det var skönt med BH. Jag är också smal (OK jag var smalare för 10 år sedan) och har aldrig haft problem med skenorna (mer än när de börjar glida ut), min syster som är har något mer hull (också smal generellt) har problem med bygelBH och vägrar ha dom    
    Trodde nästan att jag var den enda som  mindes tiden innan bygelbehån och jag minns också när allt sånt var pinsamt :D Men för 15-20 år sen fanns knappt byglar, så det går helt klart att leva utan om det skaver :)
  • Axsson

Jag använder BH med byglar. Förstår inte vad det obekväma är så länge man har en i rätt storlek?

• Flaminia
    sextiotalist skrev 2012-09-24 21:08:43 följande:

Jag är också smal (lätt underviktig om man får tror bmi-skalan) och aldrig heller tyckt att det varit obekvämt med bygelbehå.
  • Rådjur
    Wimsey skrev 2012-09-24 21:02:18 följande:
    Men vad har ni för galna behåar egentligen? Jag märker inte speciellt av min behå så när jag har behå på mig hemma så är det samma behå som jag har på mig borta.

Att man tycker bygelbh är obekvämt behöver ju inte betyda att man har nån "galen" bh, utan att man bara inte uppskattar känslan av hur en bh sitter Tungan ute Visst, de finns i ett flertal olika storlekar, men vad är det som säger att man som kvinna per automatik ska uppskatta en bygelbh bara för att den passar?
  • Wimsey
    Rådjur skrev 2012-09-25 22:40:28 följande:

Att man tycker bygelbh är obekvämt behöver ju inte betyda att man har nån "galen" bh, utan att man bara inte uppskattar känslan av hur en bh sitter Tungan ute Visst, de finns i ett flertal olika storlekar, men vad är det som säger att man som kvinna per automatik ska uppskatta en bygelbh bara för att den passar?

Alltså, jag menade behåar generellt med eller utan byglar. Jag förstår inte hur man kan gå omkring en hel dag med en behå man vantrivs i.
  • AstraTrillian

Gah, det är så obekvämt med bygel-bh, hade jag varit med på tiden det begav sig hade jag varit först med att bränna min bh. Nu använder jag en utan bygel på dagarna (eller bikinitopp) och tar av mig direkt när jag kommer hem.

• jennifer88

Har nästan aldrig bh på mig hemma, har iofs inte heller jeans eller liknande heller. Sköna och mjuka kläder är det som gäller hemma! Och eftersom jag inte har allt för stora bröst tycker jag att ett tajt linne funkar perfekt. =)

• Knytt

Får ont utan bygel BH (strl. 75/80 EE/F) - jobbigt att gå utan stöd. Sover gärna i BH också. 

• Minion

Använder ingen bh alls hemma, trots att jag ammar och dom läcker Tungan ute

Svar på tråden BygelBH - använder ni det hemma ?