• Anonym (Blöder)

Jag blöder efter sex.

Hejsan!

Igår när jag och min kille hade sex började jag att blöda efteråt. Har det någonting att göra med att jag födde barn för snart 6 veckor sedan? Det gjorde inte ont eller så. Han kom i mig också. Jag blöder fortfarande och detta var igår på dagen, runt 11-12 tiden så jag har blödit i ett dygn nu då. Vi har haft sex några gånger tidigare med, då var det kanske 3-4 veckor efter förlossningen, och då har jag inte börjat blöda.

Kan det ha att göra med att han var djupt inne? För det var han, så långt in det gick att komma i princip. Lite detaljerat här men jag vet inte varför jag blöder. Nästan som mens fast inte exakt lika mycket. Det luktar inte illa eller så.

• Svar på tråden Jag blöder efter sex.
  • Sexolog Camilla

Hej.

Du födde barn för ett par veckor sedan och det kan vara så att kroppen fortfarande inte återhämtat sig för att ha sex.  Att blöda efter sex kan bero på flera saker. Den vanligaste anledningen är att inte vara tillräckligt upphetsad, slidan blir inte våt, blir för torr för penetration och det börjar blöda. Vilka råd har du fått från din barnmorska och annan personal inom sjukvården som du träffade i samband med graviditeten och förlossningen? Det kan vara en idé att ta kontakt med någon av dem för att få råd om vad du ska tänka på. De borde känna dig och din kropp och du kan därför fråga om hur lång tid det tar för din kropp att återhämta sig innan du kan ha sex?

Hälsningar
    Camilla 

Svar på tråden Jag blöder efter sex.