• Svar på tråden Dubbelnamn till tjej
  • LexxieLee

Tycker egentligen inte om dubbelnamn men Maria-Elisabeth tycker jag är fint

Amadeus beräknad till 10/1 2013
  • Tom Araya

Jag undrar vad föräldrar tänker sig att barnen ska kallas av sina kompisar när de döps till dubbelnamn (eller vissa andra namn också för den delen), för alla barn får smeknamn som ska vara lätta att säga, framförallt ropa (=två stavelser)?

• AnnaGreta 378
    Tom Araya skrev 2012-10-22 11:43:32 följande:
    Jag undrar vad föräldrar tänker sig att barnen ska kallas av sina kompisar när de döps till dubbelnamn (eller vissa andra namn också för den delen), för alla barn får smeknamn som ska vara lätta att säga, framförallt ropa (=två stavelser)?

Mina barn kallas det de heter. Även av kompisar. Jag har heller aldrig haft något smeknamn.
  • slazh

Jag tycker man får tänka sig lite för när man väljer dubbelnamn så att det känns som namnen passar ihop lite grann, det kan bli rätt konstiga kombinationer annars. Jag va nära att ge ett exempel men sen tänkte jag att det kan ju va nån här som heter det.

• Tom Araya
    AnnaGreta 378 skrev 2012-10-22 22:58:42 följande:

Mina barn kallas det de heter. Även av kompisar. Jag har heller aldrig haft något smeknamn.
    Om du heter Anna-Greta är det ju jobbigt att säga, ännu jobbigare att ropa. För mig hade det blivit Anna eller Agge.
  • Tom Araya
    AgnesLucia skrev 2012-10-21 11:15:26 följande:
    Anna-Lina
    Anna-Lo
    Anna-Lucia
    Ida-Linn
    Hanna-Kajsa 
    Emma-Helena

Skitbra med Anna som första del och andra halvan börjar på L Obestämd...ungefär som porr-pseudonymen Ann Ahl.
  • Muminmamman33

Ok Hörrni kan man man lägga till Lily till Lovisa, - alltså Lily Lovisa eller låter det bara konstigt?!! Behöver massor med åsikter. '!!!

Svar på tråden Dubbelnamn till tjej