Anonym (Meja) skrev 2015-03-10 07:55:10 följande:
För att man är rädd att stämplas som rasist kanske? Vissa saker vågar man inte ifrågasätta för det är för känsligt.
Dottern bytte skola och svenskarna är minoritet i nya skolan.
De serverar inte griskött och det resulterar att dottern knappt äter längre.
Det finns alltid två rätter att välja på men när den ena är kyckling hot dog och den andra kycklinggryta så blir det ett problem för dottern som hatar kyckling.
Sen har de problem med att "Svenne" är ett svärord. Dottern kom en dag hem och undrade varför invandrare hatar svenskar.
Jag bestämde mig för att ta upp detta och maten med rektorn och började skriva ett mail. Jag skrev, ändrade, funderade och försökte verkligen skriva ur dotterns perspektiv men det var omöjligt. Insåg att det var ett för känsligt ämne och skickade till slut inget mail.
Det är sjukt att det är så tabubelagt!
Vanligt folk som inte uttrycker sig rasistiskt är inte rädda för att stämplas som rasister, de är ju de som oftast uttrycker rasistiska saker som verkar vara mest rädda för att stämplas som rasister, vilka det ju också självklart är vare sig de vill kallas rasister eller inte.
Om din dotter dessutom bara äter griskött borde du se äver hennes matvanor, det är inte bra med ätstörningar. Din dotter har att välja mellan två måltider att hon sen är kräsen är ju knappast muslimers fel utan det är du som förälder som är ansvarig för det
Herregud tänk om alla familjer skrev till rektorn angående mat och krävde särbehandlingt, då skulle varje elev ha egen mat, inser du kostnaderna?
Om maten inte duger så kan du ju skicka med henne mat hemifrån för det är knappast vi skattebetalare som ska stå för kräsna barn och deras curlande föräldrars idéer.