• why

Min sambo vill inte ha sex med mig

Hej jag är 28 år och har varit tillsamman med min sambo i snart 7år.
    Vi har en underbar son tillsamans som är 2år och som är en riktig charmtroll.

Men nu till problemet, jag älskar att ha sex och skulle vilja ha det så ofta det går, men det verkar inte min sambo håller med om det.

Hon säger att hon inte har någon sexlust  och när vi väl har sex verkar det som att hon gör det bara för  min skull och inte för att hon själv vill det.

Det här problemet har vi haft i snart 5-6 år utan någon förändring, när jag tagit upp det har hon inget riktigt svar på vad det kan vara.

Men det värsta av allt är att hon inte har gjort något åt detta problem fast  hon märker hur det påverkar vårat f'örhållande negativt.

Jag har provat att prata om det, köpt sex leksaker, andra ställningar och provat vänta ut det tills hon ska känna sig redo.
    Men inget har hjälpt, hon säger själv att hon börjat ta tag i det genom att ta mer initiativ, kollat upp vad man ev kan göra åt problemet.
    Men det stämmer inte, jag förstår inte hur man kan låta det gå så långt så att man sårar den man "älskar så mycket"

Vad kan det vara för fel och hur länge ska man hålla ut med detta problem?

Hon hade inga problem med detta i sitt förra förhållande och inte i början av vårat heller.
    Men drygt 1år efter vi hade blivit ett par ocg flyttat ihopp, började problemen att komma.

Jag har tänkt på att göra slut med henne flera gånger,  men efter att vi har pratat om det har det blivit bättre i ett tag.  Men sen har problemen kommit tillbaka.

Hon säger att hon älskar mig och vill inte att det ska ta slut mellan oss, men samtidigt gör hon inget för att lösa problemet.

Snälla kan ni hjälpa mig med vad det ev kan vara och kan det vara så att hon bara är kvar i förhållandet av trygghet.
    Hon kanske vill vara singel men vågar kanske inte ta det steget själv, utan kanske vill att jag ska göra slut så slipper hon.

Jag har ingen aning men tycker att om man varit ihopp s¨lång tid så borde man vara ärliga mot varandra.

Vad ska jag göra och vad kan det vara för fel??????

• Svar på tråden Min sambo vill inte ha sex med mig
  • Anonym (Tänk om)

Kamrat, det är dags att tänka om.

Jag tror inte på kommunicera och kommunicera. När allt är sagt  och inget händer så är det dags att tänka vidare. Jonte02 skriver mycket bra men ibland får man inse att det är ändå attraktionen och det saknas något för att hon skall känna sig sugen. Din kvalité kanske inte är tillräckligt för din fru - men kanske för någon annan. Vi har tre barn och det kan se ut som Jerusalems förstöring hemma och vi kan vara trötta in i märgen men ändå knulla oss till sömns och låta disken, tvätt och städ vara. Det är ju genom sex som man får energi att orka ta tag i vardagen.

Får man ingen närhet utan måste påminna om det... om man blir så "bortglömd" -  då är man inte mycket värd i förhållandet.

Mitt tips - gör slut med henne för en tid, typ en månad. Kommer hon inte krypandes så har du svaret. Sluta dalta. Var inte så jäkla förutsägande utan ge f-n i sex och närmande på ett tag och bli lite ego istället. Gå på gym, ta hand om dig själv och fixa till din stil. Låt henne få jaga lite. Nu vet hon hela tiden -"Han vill ha sex" -"Han vill ha sex" -"Han vill ha sex"   ... låt henne upptäcka att det vill du fan inte hela tiden. Gör henne lite osäker på vad du har för känslor. Går du och funderar på att göra slut - så låt henne få känna av det.

Prata, prata och prata kan vara bra men får du ingen respons eller hon känner sig tvingad att göra si eller så - då är det inget vunnit.

• why
    Anonym (tjej) skrev 2012-09-20 18:03:22 följande:

Får hon orgasm när ni har sex då???

Där kommer vi tll en sak vi män tror men egentligen, så kan vi inte vara riktigt säker på.
    Jag kan bara lita på det hon säger, jag vet hon har lite svårt att komma varje gång.
    Men när hon säger att det var skönt och att hon kom när vi hade sex, så måste jag lita på det hon säger.
    Fast hon kanske bara ljuger för att inte såra mig. eller för att hon inte orkar hålla på mer.

Men som sagt har man något problem i förhållandet t.e.x att man tycker det är tråkigt att ha sex, p.g.a att man aldrig kommer.
    Så löser man inte det problemet genom att inte prata, eller det kan man det? 
  • Anonym (40-åring)
    why skrev 2012-09-22 00:32:15 följande:
    Där kommer vi tll en sak vi män tror men egentligen, så kan vi inte vara riktigt säker på.

Jag tror på något vis att det är svårt att fejka ett par svullna blygdläppar.
    Men jag är ju man, och kan ingenting om kvinnlig sexualitet...
  • Anonym (40-åring)

I övrigt håller jag med Jonte02.
    Om hon inte vill prata om det, så är hon förmodligen inte så intresserad av förändring heller.

• why
    jonte02 skrev 2012-09-20 07:55:28 följande:
    Välkommen i klubben .

Småbarnsperioden är givetvis en bidragande orsak/anledning. Jakten och spänningen en annan. Vardagsrutiner och vardagslunk likaså. Visst kan det vara lite attraktions-"problem", men troligtvis inte om ni verkligen älskar varandra...men är sexlusten låg är det mer troligt att det är den som gör att du i så fall har känslan av att känna dig mindre attraktiv.

Min fru levde sju år i "mammabubblan"...och har inte kommit ur den helt än tyvärr.

Jag tror inte så mkt på att hushållssysslor och liknande ansvar skulle vara ett problem som gör att lusten försvinner, men däremot kan ett jämnt fördelat ansvar i hemmet och för barnet/barnen göra att tröttheten inte gör sig lika påmind. Jag utgår ifrån att ni TS lever ett modernt och jämställt/jämlikt förhållande och hjälper varandra med det praktiska. Om inte så får du ta och vässa till dig.

Jag tror mer på inställning, vilja och intresse. Även fysisk och psykisk form. Trivs man med sin kropp och lever i nuet. Gläds åt det man har och trivs med livet så blir allt mkt enklare och smidigare. Lättare att vara positiv och se allt från den ljusa sidan.

Du kan inte förändra din partner, men du kan påverka genom att vara dig själv och finnas där för din partner. Stötta henne och uppmuntra/uppskatta. Ge komplimanger och finnas där i vått och torrt. Givetvis "måste" det finnas en balans här. Du har ju även dina behov av bekräftelse och närhet, precis som hon.

När jag inte var "nöjd" eller kände att "nu får det vara nog"...började jag prata mer på djupet med min fru. Tog upp sexbiten. Sa att jag saknade närhet och har gjort så en längre tid. Den närheten gav hon i stället till våra barn under sju år...visst hade vi sex även då...men inte speciellt mycket och bra.

Har man inte haft ett så aktivt sexliv på sju år så är ju det inte så konstigt att det fortsätter att vara så. Det har blivit en vana. Hon är van vid det och har inte något lust som säger att hon vill mer eller något annat.

Jag kommunicerade och kommunicerade och kommunicerade om detta och fortsätter att kommunicera även idag om det. I början var det jobbigt. Hon kände sig anklagad och otillräcklig och jag kände mig ibland som en otacksam skit. Men idag ångrar jag inte att jag var envis i min kommunikation och goda syfte. Jag ville få till en förändring. Jag ville att vi skulle hitta tillbaka till varandra. Idag har vi gjort det, men det är fortfarande jag som är drivande även om min fru idag finns där på ett helt annat sätt och till viss del är med på förändringen.

Det är ju en hel del annat som kommer upp till ytan om man kan få igång en bra dialog. I mitt fall var det en hel del hämningar, blyghet, prydhet och kontrollbehov från hennes sida, vilket vi har kommit vidare med, men det ligger kvar en hel del sådant.

Ett tips till er kvinnor som ändå känner igen sig kan vara att släppa in mannen mer i er "bubbla". Var inte så anti bara för att er man är på. Låt inte prestigen och principen sätta stopp för er relation.

Ett tips till er män som känner igen sig. Intressera er mer för er kvinna. Hur mår hon. Vad vill hon och saknar hon i er relation.

Visa er kärlek och tro gott om varandra. Det är NI som skapar och formar er relation.

Halle...haleluja
    Tack för meddlemskapet  och svaret!
    Det du skrev var bra och jag  kan hålla med om det mesta, men angående om mammabubblan.
    självklart får man mindre tid tillsamans när man får barn och den mesta tiden verkar gå åt dem.
    Men det här problemet kom upp ifrån ingenstans  ca 4år innan han blev född, utan någon somhelst anledning.

Kommunikation är klart det viktigaste i ett förhållande, men det kräver att båda gör det och inte bara en.
    För det blir ganska så tjatigt i längden för båda, om man inte kan prata om saker i förgållandet

Men hur långt ska det egentilgen gå innan man sätter ner foten och säger att det räcker nu.
    Att man inte finner sig i detta mer, för efter så lång tid utan någon förändring.
    Så känns det det lite som man kastar bort sin tid, med någon som inte visar intresse för att försöka ta ett steg i rätt riktning.

• why
    kakkia skrev 2012-09-20 21:50:09 följande:
    kanske borde glömma din njutning för en gång och focusera på hennes njutning. Sex handlar om så mycket mer än bara pentrering!
    Klart ni båda ska kunna njuta av varandra men ibland så får man glömma sina egna behov och låta hennes njutning gå före!!
    Testa med det ett par gånger så kanske hon får ökad sexlust!
    Lycka till   
    Hej och tack för ditt svar.
    Det har aldrig handlat om bara min njutning, då hade jag varit nöjd med de barmhärtighets knull jag får då o då.
    Jag personligen får inte ut något om inte min partner tycker att det är skönt och vill ha mig ännu mer.

Jag håller med dig om att båda ska njuta av varandra, men det verkar vara mer hon som glömt bort mig genom att inte prata om det.

Men tack för rådet. 
  • why
    Anonym (Tänk om) skrev 2012-09-21 12:44:36 följande:

Jag tror inte på kommunicera och kommunicera. När allt är sagt  och inget händer så är det dags att tänka vidare. Jonte02 skriver mycket bra men ibland får man inse att det är ändå attraktionen och det saknas något för att hon skall känna sig sugen. Din kvalité kanske inte är tillräckligt för din fru - men kanske för någon annan. Vi har tre barn och det kan se ut som Jerusalems förstöring hemma och vi kan vara trötta in i märgen men ändå knulla oss till sömns och låta disken, tvätt och städ vara. Det är ju genom sex som man får energi att orka ta tag i vardagen.

Får man ingen närhet utan måste påminna om det... om man blir så "bortglömd" -  då är man inte mycket värd i förhållandet.

Mitt tips - gör slut med henne för en tid, typ en månad. Kommer hon inte krypandes så har du svaret. Sluta dalta. Var inte så jäkla förutsägande utan ge f-n i sex och närmande på ett tag och bli lite ego istället. Gå på gym, ta hand om dig själv och fixa till din stil. Låt henne få jaga lite. Nu vet hon hela tiden -"Han vill ha sex" -"Han vill ha sex" -"Han vill ha sex"   ... låt henne upptäcka att det vill du fan inte hela tiden. Gör henne lite osäker på vad du har för känslor. Går du och funderar på att göra slut - så låt henne få känna av det.

Prata, prata och prata kan vara bra men får du ingen respons eller hon känner sig tvingad att göra si eller så - då är det inget vunnit.
    Hej och tack för ditt svar.
    Jag håller med om allt du har skrivit , att det är bättre att agera istället för att stå och stampa på samman ställe.
    Hade det bara varit hon och jag i det här förhållandet så hade jag flyttat ut för över 2år sen.
    Men det blir så mycket svårare när man har barnm då måste man tänka om 2-3ggr innan man tar ett så stort beslut.

Självklart kanske jag skulle väntat med att skaffa barn med henne, eftersom vi hade det här problemet i förhållandet.
    Så här i efterhand så är det lätt att vara efterklok, men jag ångrar verkligen inte att hand föddes.

Men precis som du skrev så kanske det är dags att, sluta att tänka på det för ett tag.
    Låta henne finna ut vad det kan vara och se om hon vill lösa det tillsamans.

• why
    Anonym (40-åring) skrev 2012-09-22 00:49:05 följande:

Jag tror på något vis att det är svårt att fejka ett par svullna blygdläppar.
    Men jag är ju man, och kan ingenting om kvinnlig sexualitet...
    Ett par svullna blygläppar behöver inte betyda att en tjej har fått orgasm, utan att dem har fått känna på en del under samlaget.

Tror inte de blir så svullna om tjejen får en skön "tung behandling", så att hon får orgasm....
  • Anonym (40-åring)
    why skrev 2012-09-22 01:39:42 följande:
    Ett par svullna blygläppar behöver inte betyda att en tjej har fått orgasm, utan att dem har fått känna på en del under samlaget.

Tror inte de blir så svullna om tjejen får en skön "tung behandling", så att hon får orgasm....

Men om de svullnar efter tungbehandlingen, utan att man haft samlag då? Flört
  • Kimma72
    Anonym (Tänk om) skrev 2012-09-21 12:44:36 följande:

Det ligger en poäng i det du skriver, kvinnor vill lika lite som män få saker serverade i tid och otid. "The thrill is in the chase" brukar jag säga. Det som är onåbart eller håller på att glida bort från en är oftast det mest efterlängtade. Och får man den ointresserade motparten att känna att de håller på att förlora en så vaknar instinkterna och intresset ganska snabbt. Men det är inte alltid det varar dock. Och man kan inte "luras" för evigt, förr eller senare vid ett bra tillfälle måste man ta upp diskussionen.
  • why
    Kimma72 skrev 2012-09-22 09:09:58 följande:
    Det ligger en poäng i det du skriver, kvinnor vill lika lite som män få saker serverade i tid och otid. "The thrill is in the chase" brukar jag säga. Det som är onåbart eller håller på att glida bort från en är oftast det mest efterlängtade. Och får man den ointresserade motparten att känna att de håller på att förlora en så vaknar instinkterna och intresset ganska snabbt. Men det är inte alltid det varar dock. Och man kan inte "luras" för evigt, förr eller senare vid ett bra tillfälle måste man ta upp diskussionen.
    Klart själva jakten är spänannde och när man fått det man vill ha så är det inte lika sännande längre.
    Men jag tycker att när man tar setget in i ett seriöst förhållande och bildar en familj.
    Så borde man känna att själva jakten är över, annars så tar man inte ett sådant steg, eller?

• Anonym (why2)

Varför är det nästan alltid kvinnan som "inte har lust" och varför är det alltid mannen som skall anpassa sig.

Han har förmodligen haft samma lust genom alla sex åren, medan hennes har förändrats. Varför skall han anpassa sig? Det är ju hon som har förändrats. Om hon vill vara värdig honom måste hon ju ta tag i detta.

Orkar inte? Hinner inte? Skitsnack, det tar 30 minuter att ha sex och det är inte jobbigt. 

• Anonym (tjej)
    Anonym (why2) skrev 2012-09-23 07:41:59 följande:
    Varför är det nästan alltid kvinnan som "inte har lust" och varför är det alltid mannen som skall anpassa sig.

Han har förmodligen haft samma lust genom alla sex åren, medan hennes har förändrats. Varför skall han anpassa sig? Det är ju hon som har förändrats. Om hon vill vara värdig honom måste hon ju ta tag i detta.

Orkar inte? Hinner inte? Skitsnack, det tar 30 minuter att ha sex och det är inte jobbigt. 

Kvinnor föder barn, kvinnor är gravida så det är inte alls konstigt att män i perioder har större lust än vad kvinnan har. Det är alltid de med mest lust som måste anpassa sig, oavsett om det är mannen eller kvinnan. Det går inte att ha sex mot sin vilja. 

Som sagt är graviditet och förlossning något som ofta minskar kvinnors lust för en period, så vill mannen inte att sexlivet ska ändras ja då får man helt enkelt avstå barn. 

Det tar 30 minuter att ha sex och det är inte jobbigt, för dig kanske det tar 30 min och inte är jobbigt, för ts fru är det inte så.       
  • Anonym (40-åring)
    Anonym (tjej) skrev 2012-09-23 13:25:27 följande:

Kvinnor föder barn, kvinnor är gravida så det är inte alls konstigt att män i perioder har större lust än vad kvinnan har. Det är alltid de med mest lust som måste anpassa sig, oavsett om det är mannen eller kvinnan. Det går inte att ha sex mot sin vilja. 

Som sagt är graviditet och förlossning något som ofta minskar kvinnors lust för en period, så vill mannen inte att sexlivet ska ändras ja då får man helt enkelt avstå barn. 

Det tar 30 minuter att ha sex och det är inte jobbigt, för dig kanske det tar 30 min och inte är jobbigt, för ts fru är det inte så.       

De flesta kvinnor som tappar lusten gör det innan de blir gravida och får barn.
    Läs första inlägget.
    De har en son som är två, men TS har haft det här problemet i 5-6 år. Du kanske kan räkna själv...
  • Anonym (tjej)
    Anonym (40-åring) skrev 2012-09-23 15:18:23 följande:

De flesta kvinnor som tappar lusten gör det innan de blir gravida och får barn.
    Läs första inlägget.
    De har en son som är två, men TS har haft det här problemet i 5-6 år. Du kanske kan räkna själv...

Vadå de flesta kvinnor som tappar lusten gör det innan de blir gravida och får barn? Det stämmer väl ändå inte? Just i det här fallet verkar det vara så, men då är det ju något annat som ligger bakom, typ att man inte får ut något av sexet och då tappar lusten. Det är ju mycket vanligare att kvinnor inte får ut något av sex så då är det väl inte så konstigt heller att det är fler kvinnor som lider av minskad sexlust.
  • why
    Anonym (tjej) skrev 2012-09-23 15:26:18 följande:

Vadå de flesta kvinnor som tappar lusten gör det innan de blir gravida och får barn? Det stämmer väl ändå inte? Just i det här fallet verkar det vara så, men då är det ju något annat som ligger bakom, typ att man inte får ut något av sexet och då tappar lusten. Det är ju mycket vanligare att kvinnor inte får ut något av sex så då är det väl inte så konstigt heller att det är fler kvinnor som lider av minskad sexlust.
    Men om man inte får ut något av sexet och tappar sexlusten p.g.a detta, så varför är man inte ärlig om det?
    Det är väl ingen ide att vara i ett förhållande där man känner att något fattas eller?

Jag älskar kvinnor och förstår att män och kvinnor är olika, men vad fan det finns väl något som heter respekt.
    Varför har ni tjejer så svårt att vara ärliga när det kommer till förhållande, du skrev  attt det är vanligt med tjejer.
    Som inte får ut något när dem har sex och att det inte är så konsigt att dem då tappar lusten.

Men man kommer väl ingenstans om man inte pratar om det och reder ut problemet och se vad man kan göra åt problemet.

Om ni tjejer kunde prata ut om ev problem så kanske det problemet, med att tjejer har minskad sexlust.
    För att ni inte blir tillfredställda, bli bedtyligt mindre.....eller har jag fel?????

Svar på tråden Min sambo vill inte ha sex med mig