Hur länge samsov ni och hur slutade ni?
Som rubriken säger; hur länge samsov ni med era bebisar/barn och hur slutade ni med det?
Som rubriken säger; hur länge samsov ni med era bebisar/barn och hur slutade ni med det?
till ca 6 månader.. då han sluta amma 4ggr/natt.
Hade det väldigt enkelt, la bara ner honom i sängen när han var trött =) sen sov han (och gör än) tills han vaknar för natt målet eller för att kliva upp på morgonen.
Barn ett och två samsov tills de var 5 och 4. Då fasade vi helt enkelt ut ungarna för att ge plats åt kommande liten.
Vi hade då två 120 sängar bredvid varandra, och bytte ut dessa mot en vanlig 180 säng. Barnen fick en madrass på golvet som de kunde ligga på om de ville. Samtidigt gjorde vi iordning deras egna sängar så att det blev riktigt mysigt och efter en kort period på golvet valde barnen självmant att flytta in i egen säng. De hade trots detta fortfarande "rätt" att komma in och krypa ner på natten om det behövdes.
Barn nr tre är idag 6 år och somnar ofta i vår säng men bärs sedan över i egen säng när vi lägger oss.
Samsov i 5 år med Alma.
Hedda är 3½ år o vi har inga planer på att sluta redan. Hon kan dock ibland välja sin säng (som står i vårt sovrum) men hon sover bara där några timmar.
Rasmus somnar i sin säng och sover där fram tills 2-3 då kommer han in till mig och sover vidare tills vi ska upp
Vår son har sovit i egen säng sen ca 5 veckor. Det funkade helt enkelt bättre för både honom och oss än att samsova varje natt. Både sambon och sonen är elvispar i sängen och jag sover så lätt och vaknar för minsta lilla, tex en suck.
Nu är han 14 månader och Ibland vill han sova hos oss och då får han såklart det. Nu är det supermysigt när han vill det och det gör inget att jag får dålig sömn :)
Vi sammsov så länge det nattammades. I och med nattamningen slutade de vakna nätterna igenom och när vi la dem i deras egen säng sov de där, från ca 7-8 månader med ettan och ca 10-11 månaders ålder med tvåan.
Samsov aldrig.. Jo en natt inget mer.
Till dess att mitt barn kände att han ville sova själv vid ca 6 år. De andra två på 4 och noll år samsover fortf.
Gabriel var nog närmare 5 när han flyttade till eget rum, han sov i en egen säng som vi ställt bredvid vår dubbelsäng och Bella sov mellan mig och sambon. Hon flyttade ut när hon var nästan 4 för att hon ville dela rum med storebror :)
Hailey började sova i egen säng i sitt och Bellas rum som 3 åring vissa nätter, men kom alltid in till oss på natten om hon inte hade somnat där. När jag nu var gravid med Casey förberedde vi henne på att hon skulle få börja sova hela nätterna i sin egen säng när han föddes och hon hade inga problem med det och var/är alltså 5 år ^^
Casey är ju bara baby så han blir nog kvar inne hos oss ett ganska bra tag till :D
Min pojke är 8,5 år och han sover fortfarande med oss föräldrar.
Vi samsov helt tills vår son var ca 2 år. Sedan dess sover han i egen säng men kommer oftast till oss under natten och sover i vår säng resten av natten. Han är 2,5 år nu.
Just det, vi började lägga honom i egen säng när han hade somnat. Alltså har vi inte lagt honom vaken i egen säng ännu. Det gör vi när han själv känner sig redo för det.
Nu vid 2,5 år så har vi introducerat den egna sängen. Den står i vårt sovrum och sonen sover där halva natten innan han kryper upp till oss. Vi har provat lite då och då men sonen har tydligt visat att han ville sova hos oss. Nu är han nöjd med sin "lilla lilla säng" som han själv benämner den. Har bäddat mysigt med täcke och kudde och gosedjuren och när sonen ska gå och lägga sig kryper jag ner hos honom. Han är ju van att vi ligger jämte när det är dags att sova funkar helt otroligt bra!
Hon är fem och sover med oss.