• Linda87

någon mer 6 mån som älskar mat???

Min kille är snart 6 mån, så här ser hans dag ut!

04-06 amning
    08,30 1 port gröt +fruktmos
    12:00 Stor burk mat+efterrätt
    15:00 stor burk mat+ efterrätt 
    18:00 1 port Gröt+fruktmos
    20:00 amning  innan läggdags, tror dock bara det är för närheten!

Han bara älskar mat, så svårt att begränsa! Känns som han kan äta hur mycket som helst, han blir helt tokig när vi äter! Han är ju fortfarande så liten=/ men vill att han ska vara nöjd! alla man pratar man har inte börjat med mat än, men när Viggo fick prova på smakisar var det kört! Han tar inte flaska, vilket skulle underlätta så man kunde ge välling!
     Vore roligt o se om det finns andra småttingar där ute som gillar mat! Glad

• Svar på tråden någon mer 6 mån som älskar mat???
  • FlitigaLis

Min kille är exakt likadan. Ville inte alls ha ersättning när han fått smak på mat. Så länge magen funkar är det ingen fara. Men varför äter han middag klockan 15?

Välling och gröt är egentligen samma sak. Det ena är bara lösare, de måste inte äta välling om de äter "bebisgröt" som även den är berikad

Min lillkille är åtta månder nu.

• Linda87

ja det är nog bara före ja ha snöat in mig på att han ska avsluta med gröten! men skulle kunna testa att byta plats på gröten o middagen!? Eller skulle ja kunna ge något annat vid 15:00?? Nu ikväll tog han dock emot lite välling som vi fått smakprov på från semper! så hopas,hoppas han fortsätter ta det!

• Ejin

min tjej är fem månader och älskar mat hon också.. börjar dessutom bli en riktig liten knubbis. Dock har vi inte kommit så långt med maten än som ni har. Vi ger gröt.. stooora portioner både morgon och kväll samt att hon får smaka av vår mat eller nån halv barnmatsburk mitt på dagen.. Men hon öppnar munnen för vad man än ger henne nästan och kastar sej på varje sked som en galning.
    Hon tar flaska så hon får ju flaska under dagen också- och ammas en gång på natten dessutom.

Superkul tycker jag som har en större tjej också som har ätit som en kratta under större delen av sitt liv.. Hon åt inget alls som bebis...

Läser man runt här på fl så blir vissa nästan halshuggna om de säger att de ger någon mat innan 6 månader så jag väntar nog bara på att de människorna ska hitta hit dom också... 

• Linda87

Jag säger grattis till dig som har en bebis som gillar mat =) Jaaaa, vet! Man ska ju helamma sin bebis till 6 mån men så funkar det inte för oss! Min kille väger 9160 och är 71 cm lång! Då ammade ja honom helt i 4 mån!

Det är roligt när dom tycker om mat men det är ett pusslet med måltiderna och dess ordning! Det är där ja brister lite känner och behöver stöd!

• FlitigaLis

Jag mixar frukt men en msk havregryn och en msk turkisk yoghurt, på förmiddagen och ställer i kylskåpet så det sväller lite. Så får han det på eftermiddagen som mellis.

Har du testat att blanda välling med bröstmjölk? Vi fick blanda mån vecka med ersättning innan vällingen accepterades

• Linda87

Jamen det låter ju gott=) ska testa idag o se om det gillas! Tack för tipset!

Igår så fick vi ett smakprov från semper och han drack hela portionen innan läggdags och behövde inte tutten då! Jag märkte på han att han gilla det som var i men var lite skeptiskt till att det kom ur en flaska! Men denna välling var mycket bättre än nestlés havrevälling som var väldigt tunn,den spottas bara ut! Sempers  mild havrevälling var tjock o krämig, vilket föll han i smaken Glad så ska köpa en förpackning och testa igen ikväll=)

• FlitigaLis

Vet att folk gör nått liknande med ris istället för havregryn men min pojk tål inte ris. Han blir förstoppad med en gång

Svar på tråden någon mer 6 mån som älskar mat???