• hej83

Kan någon svara på detta??

Hej!

Jag har ett problem, sedan jag blev gravid, har jag haft massa gaser, samt ursäkta språket, bajsat mycket, löst!!

Jag är i 5 månaden och problemet kvarstår,nu när jag ska ta niforex så blir det katastrof då jag blir ännu lösare, och kan bajsa  2-4ggr per dag,jag orkar inte ha det så.

Jag har pratat med min barnmorska och hon säger att det är normalt, då det är hormonerna, samt livmodern växer, och då blir det en omställning, jo men det vet jag.

Men att ha det så här varje dag hindrar mig från att må bra anser jag.

Sedan denna mensvärk tar livet av mig den sitter kvar också. Jag har barn sedan tidigare.

Hoppas någon vet eller kan ge råd,tips, vad som helst är tacksam till det.

Tack för att ni läser och orkar svara. 

• Svar på tråden Kan någon svara på detta??
  • Butterflie

På apoteket finns ett pulver (minns inte namnet) Som du blandar ner i maten/drycken.. Den ska stabilisera magen och har fungerat jätte bra då min dotter varit lös på sommaren och hård på vintern..
    Är ju värt ett försök ial =)

• Lizzie 007

Använd inte niforex utan ferronol eller blutsaft från hälsokosten om du ligger lågt i järn. De är mycket skonsammare mot magen. När du ändå är på hälsokost-butiken så köp lite probiotika (nyttiga tarmbakterier) det stabiliserar tarmfloran och är helt ok att ta som gravid!

• Vero06

Vet inte vad Niforex är, men jag skulle försöka undika kolsyrat samt mat som ger gaser och lös mage. Normalt, ja...men jättejobbigt. Har inga andra råd tyvärr :(

Svar på tråden Kan någon svara på detta??