• Leonel

Tappar hår och ingen mens!

Jag har börjat med cerazette direkt efter att avslaget avtog, dvs ca 40dagar efter förlossningen. Jag började med cerazette och i ca 3 dagar så hade jag någon mensliknande blod som inte varade så länge, sen i Juni har jag inte haft någon mens. Dvs jag använder cerazette och har ingen mens. Känner ibland att magen är så svullen att jag önskar mig att mensen kom, kanske skulle det hjälpa att få ner magen lite med. Jag helammar och ger lite ersättning och tappar så jävla mycket hår. Finns det något man kan göra åt saken? Snart har jag väl inget hår kvar tänker jag, det är normalt efter förlossningen sägs det och det började ca 4månader efter förlossningen. Tips på att stoppa håravfall?

• Svar på tråden Tappar hår och ingen mens!
  • Edda2

Håravfallet är efter graviditeten och helt normalt, dock inte så roligt och inget man kan göra åt.
    Äter också cerazette och har ingen mens hade några små mensliknande blödningar i början. Nu har jag inte haft mens på ca 6 månader om inte mer. Får som mensvärk ibland och svullen mage men kommer inget. Är också normalt med utebliven mens med dom pillren.

• Leonel
    Edda2 skrev 2012-09-21 12:17:13 följande:
    Håravfallet är efter graviditeten och helt normalt, dock inte så roligt och inget man kan göra åt.
    Äter också cerazette och har ingen mens hade några små mensliknande blödningar i början. Nu har jag inte haft mens på ca 6 månader om inte mer. Får som mensvärk ibland och svullen mage men kommer inget. Är också normalt med utebliven mens med dom pillren.
    Hej

Jag vet inte om det skulle finnas något man kan göra åt saken, kanske klippa sig? Jag hoppas att detta slutar snart för man vill inte tappa så mycket hår. Går liksom inte att kamma igenom håret heller, kammen fastnar lätt. Det känns som att mensen ska komma och man bara går och väntar, har sen i Juni inte haft ngn mens. Borde kanske avsluta med denna tablett snart när man inte kommer amma längre, men det lär dröja tills barnet själv säger stopp liksom.  
  • Flickan och kråkan

Håravfall får man pga hormonomställning efter graviditet. Under graviditeten är kroppen inställd på tillväxt och man tappar oftast ovanligt lite hår då. Ett tag efter förlossningen då hormonerna ställer tillbaka sig till normalt så att säga så börjar man tappa hår som vanligt plus allt det hår man skulle ha tappat under graviditeten men inte tappade

Jag åt minipiller innan graviditeten med första barnet, både cerazette och ett annat. Jag hade ingen mens då jag åt dessa. 

Svar på tråden Tappar hår och ingen mens!