• TheAnkmor

Ont i magen och mycket i huvudet

Jag känner att det börjar bli för mycket stress nu. Väntar andra barnet, bor på gård med djur att sköta. Jobbar på timme och pluggar på heltid. Innan har det gått bra, men denna graviditet har tagit musten ur mig och känner mig väldigt orkeslös.
    Har fyra veckor praktik nu, varav en vecka är avklarad. Utbildningen är klar till jul. Och jag har bf 7/1.
    Nu har jag börjat få väldigt ont i magen, över och på sidorna... varierar. Behöver inte anstränga mig så mycket för att det ska komma och det håller i sig så pass att jag måste sitta eller ligga en stund. Kan alltså inte resa mig upp och jobba vidare.

Är det bm eller vc som jag ska kontakta om jag ska rådfråga? Tycker ni att det är något att oroa sig för eller ska jag stå ut? Skulle gärna minska på stressen men vill ju hinna klart med plugget innan bebis kommer. Annars känner jag egentligen att jag faktist inte orkar med denna praktik. Men den ingår ju och annars blir jag inte klar och måste skjuta upp den.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-22 13:27
    Är 25 veckor gången och jobbar i vården.

• Svar på tråden Ont i magen och mycket i huvudet
  • juniblomma

Jag skulle kontakta BM låter som sammandragningar man kan känna av det när kroppen säger ifrån om man jobbar för hårt.

Har själv fått det när jag jobbar.

Lycka till hoppas de blir bättre    

• Vero06

Tycker också det låter som sammandragningar och att du måste ta det lugnare. Lättare sagt än gjort, ja...men kroppen säger ifrån. Se kanske till att vila när du kan? Försök ta det lugnare även när du jobbar.

• TheAnkmor

Tack för era svar! Jag har träffat bm och ska även träffa en läkare idag.

Svar på tråden Ont i magen och mycket i huvudet