Mia Thörnblom
Hej! någon som har varit på Mia Thörnbloms föreläsningar?
Isåfall vad var bra/dåligt? Hjälpte det dej på något sätt?
Jag har varit och hon är inspirerande. Däremot har hon ju ingen egentlig utbildning utan hämtat det mesta från andra självutnämda hobbypsykologer.
Tycker det mesta hon säger (särskilt det efter första boken) är trams och båg!
Jag tycker hon verkar säga sånt som redan de flesta vet. Skulle aldrig betala för att höra henne.
Har hört henne tala innan hon blev sådär jättekänd och jag blev faktiskt väldigt positivt överraskad. Jag trodde hon skulle vara mer klämkäck men hon var väldigt ärlig med sig själv och bjöd på sig själv och då menar jag på sina svagheter. Vet att jag efteråt hade en väldigt bra bild av henne men nu var det så många år sen så jag minns inte exakt förutom det.
För mig är det skitsamma ifall den som föreläser är utbildad eller inte. Jag gillar verkligen Mia eftersom hon är så engagerad och kommer verkligen med sanningar och bra tips. Bara man tar det till sig och jobbar med det själv.
Rekommenderar även Olof Röhlander. Han har ju lite annan inriktning, men precis som med Mia så är kontentan att det är DU som har makten att förändra sånt som du inte är nöjd med.
Har inte varit men läst en bok.
Kan tipsa om att gå!
Oftast är det lätt att följa med i energin när man upplever det i föreläsningen och det är det värt om man känner att självkänslan behöver stärkas och är villig att förändra det
Jag har läst hennes bok alldeles nyss. Det blev ännu mer uppenbart för mig att jag har problem med min självkänsla men inte självförtroende. Men jag blev inte hjälpt till att göra någonting åt det, det funkade inte.
Ibland blir hon lite väl 'hurtig' i sin bok.
Men boken hjälpte mig med en oväntad sak. Jag tog kontakt med en person som tagit mycket energi för mig i många år, en som ringer stup i kvarten och använder mig som sophink. Jag tog kontakt med honom och skrev att han inte fick ringa mig mer. Inte förrän jag säger till. Jag skrev till honom att han kunde skriva till mig på mail eller Facebook om han ville, och att jag skulle svara då. Men inga telefonsamtal.
Han verkar acceptera det och det känns så s k ö n t!
Behöver inte få en knut i magen varje gång telefonen ringer.