Gravid diabetiker, provanställning, sjukskrivning????!!!
Hej, Jag har diabetes typ 1 sen 8 år tillbaka. Fick det när jag var 14 och nu är jag 23. Jag är nu gravid i v. 9 med mitt första. Fick missfall för några månader sedan så blev lite paff och såklart glad över att jag blev gravid efter bara en vanlig mens. Precis innan jag upptäckte att jag var gravid, så var jag superglad över att äntligen fått en provanställning på ett företag där jag får jobba dagtid. Efter sex månader går denna anställningen över till fast anställning. Har jobbat på bemanningsföretag i 11 månader heltid, 2-skift, fram tills fredagen, och på måndagen började jag på detta nya företaget som jag nu varit på i 4 veckor. Nu till mitt problem. Jag trivs på detta företaget bra. Men jag mår så dåligt över att jag inte kommer kunna jobba där mer än typ ett halvår till Max. Jag är så rädd för att berätta för min nya chef. Känner mig så dum! Vill ju vänta så länge jag bara kan. Jag är så nervös över att jag inte kommer få min fasta anställning nu! Hur stor är chansen att jag får behålla jobbet? Kan han komma på någon annan anledning till att säga upp mig, även om jag är duktig och sköter mig exemplariskt? Kan han meddela att jag inte blev fast anställd utan får "gå hem" under tiden jag är mammaledig (tiden innan Bf)? Tack!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-23 21:31
Tänkte även nämna som rubriken lyder att jag har ju ingen aning hur jag kommer må nu framöver, det har funkat hyfsat hittills. Men jag är lite nervös över att jag kanske behöver sjukskrivning pga min diabetes, eftersom blodsocker värdena svänger lite uppochner ibland!! Detta betyder ju att jag måste berätta tidigare än jag vill för chefen kanske....