• Anonym

Pappan får inte träffa sonen upp till fyra månader

Hejsan. Ska försöka fatta mig kort.

Har socialtjänsten rätt att undanhålla mig från mitt barn under utredning? Kan mamman påverka det?
    Barnet är med mamman, har inte sett honom på snart tre veckor, håller på bli galen.  

• Svar på tråden Pappan får inte träffa sonen upp till fyra månader
  • Anonym

är du misstänkt för att skadat barnet?

låter konstigt annars!!!! och än då med ärligt!! (man är oskyldig tills dom falligt) 

• Anonym

Jag har inte skadat barnet, nej. 
    Men jag och min ex har slagits. 

• Anonym

Tyvärr hände det en släkting till mig. När det väl va dags för tingsrätten så fick han rätt och nu är det utredning av alla parter som har varit inblandade. Socialen trodde helt enkelt på mamman utan att höra pappan.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-09-24 10:39:44 följande:
    Jag har inte skadat barnet, nej. 
    Men jag och min ex har slagits. 
    mmm...det är faktiskt en orsak. De måste ju skydda barnet tills det beslutas i tingsrätten hur umgänget ska gå till.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-09-24 10:43:39 följande:
    mmm...det är faktiskt en orsak. De måste ju skydda barnet tills det beslutas i tingsrätten hur umgänget ska gå till.
    Okej, tack så mycket. Men hur är det när hon har slagit också? Ska hon verkligen vara hos mamman då?
    Så det finns inget mamman kan säga för att göra så jag får träffa dem?  
  • hellokill3r
    Anonym skrev 2012-09-24 10:45:41 följande:
    Okej, tack så mycket. Men hur är det när hon har slagit också? Ska hon verkligen vara hos mamman då?

Så det finns inget mamman kan säga för att göra så jag får träffa dem?  

Nej, om hon motsätter sig socialens beslut och låter dig träffa barnen ändå kan de se henne som olämplig och flytta barnen till ett jourhen. Varför mamman anses lämplig just nu och du inte får du fråga socialen om.
  • Anonym
    hellokill3r skrev 2012-09-24 10:48:09 följande:

Nej, om hon motsätter sig socialens beslut och låter dig träffa barnen ändå kan de se henne som olämplig och flytta barnen till ett jourhen. Varför mamman anses lämplig just nu och du inte får du fråga socialen om.
    Okej, tack så mycket. Då förstår jag.
  • Anonym (Jen)

Mina vänner hamnade i precis samma situation.
    Mamman anmälde o pappan hade inte nånting alls att säga til om.
    Barnen fick inte träffa sin pappa på 8 v och han va tvungen att flytta ut ur huset som HAN står som ägare på.
    varken polisen lr fam rätten lr soc frågade pappan va som hade hänt utan lyssnade fullt ut på mamman.
    Hon fick igenom allt hon ville under dessa 8 veckorna.
    Mamman i förhållandet hade slagit pappan så han hade blåmärken och klösmärken(blev dokumenterat) o killen hade inte ett märke mn hon hävdade att han slagit henne.
    Han hade satt upp armbågen för att försvara sej när mamman försökte slå en vas i huvet på han o då träffade han henne lite o då ansåg hon de va misshandel.
    Samma ansåg polisen soc fam.rätt just då.

De fanns vittnen som såg deras slagsmål o hur de gått till.

De e tragiskt att sverige e funtade så att så fort en tjej skriker hon blivit slagen,misshandlas osv så tror dom på tjejen direkt o killen har inte en chans.

Sverige kanske idag skulle kolla upp hur många kilalr som faktist får stryk av sina flickvänner/fruar.

Sen är jag en person som anser att ingen av dom ska slå den andra.
    OM jag skulle slå min man nångång så tycker ja att ja förtjänar nått tillbaka.
    Varför ska en tjej få stå o mata slag o sparkar medans killen inte ens får ta tag i tjejen o "slänga" ner henne i soffan för skydda sej sj.

Jag hoppas verkligen du får träffa dina barn snart.
    Sakerna dom andra har skrivit stämmer oxå.

Lider verkligen me dej.

O jag håller me dej, om ni va två om slagsmålet så ska de ju isf va båda som förlorar på de.Inte bara du.
    Typiskt utredare att gå på mammans sida!

Va säger att mamman e bättre än pappan i dagens samhälle.
    Finns ruiktigt många bra pappor som sköter sina barn bättre än mammorna mn tyvärr spelar de många gånger ingen roll.

Ge inte upp!

håll dej lugn o va du än gör så kontakta INTE henne för hon kan då begära besöks/kontakt förbud o skylla på hon e så rädd för dej osv o allt blir värre.
    Ett råd är skaffa en advokat direkt.Låt advokaden medla mellan er.
    En sån här sak ska tas på allvar från början.
    Skydda dej sj och dina barn först o främst.

De handlar inte o att göra saken värre osv utan skydda dej sj o dina barn när de tyvärr gått så här långt.

Önskar dej verkligen lycka till!

Svar på tråden Pappan får inte träffa sonen upp till fyra månader