Får min vän flera fria försök om jag donerar ägg?
Dum fråga kanske... men då jag är dåligt insatt frågar jag ändå.
Har en nära vän som drabbades av för tidigt klimaterium för ca 1,5 år sedan, vid 32 års ålder.
Nu har jag förstått att det dels skiljer sig hur många fria försök du får bekostade beroende på var i landet du bor (helt jävla sjukt tycker jag, det borde banne mig vara lika för alla!).
Sen har jag förstått att det inte alls är säkert att det tar sig... Har ingen statistik på det här, men hon har 2 fria försök och nu har hon fått veta att ett första försök troligtvis är aktuellt i början på året.
Mycket pga det som har hänt, och att jag på senare tid har insett att många omkring mig har svårt att få barn så har ett beslut börjat mogna fram att kanske donera ägg. Har själv en liten kille, och ett barn till på gång och efter det känner jag mig "färdig" med egna barn. Har inte bestämt mig än eller helt hundra tänkt igenom det men känner att jag skulle vilja hjälpa människor att kunna få njuta av ett litet barn. Men det är jy mycket att ta ställning till & min sambo har kanske känslor om det oxå.
Det jag funderar lite på är om det är så att min vän får någon fördel av att jag donerar ägg, har hört att man eventuellt kommer fram snabbare i kön men hon är ju ändå snart "framme". Kan man på så här sätt få fler fria försök för henne?