• Sophiebysophie

Några nya viktväktare här? Följas åt?

Hej!

Tänkte höra om det finns några här som nyligen har börjat eller snart ska börja med viktväktarna?

Jag ska börja  nästa måndag, den 1 oktober (2 dagar efter jag fyllt 30). 
    Har fött två barn och är klar med det, vill gå ner nu och bli nöjd med mig själv, få kläderna att sitta snyggt osv. Jag vill gå ner mellan 20-24 kilo. 

Tänkte vi kunde skriva till varandra här, peppa, motivera, tips och råd, recept osv. 

• Svar på tråden Några nya viktväktare här? Följas åt?
  • Perla

Callina- tack d känns bra att löpa, men jag har "bara" 3-4 kg kvar tills ja e helt nöjd å drar inte längre på någon övervikt så löpning bör inte va jobbigt för mig ;) nu äter ja efter viktväktarn bara för att få bukt på mitt "matmissbruk". Ja har alltid varit hälsosam men har lie svårt i perioder att äta rätt. Kan få för mig att ja kan äta allt hela tiden å sen vara vräka i mig å må dåligt både i knopp å kropp. Med vv får ja kontroll över maten på ett bra sätt :) undra vad man ska laga ikväll?

• Callina

Behöver något mättande kesomellanmål eller liknande med låga pp, något tips? Detta för att jag ätit en stor kanelbulle och måste ransonera resten av dagen

• Perla

Jag äter just ju minikeso 6msk med frysta hallon och frusen mango!! Såå gott :) å bara 1pp!

• Perla

Skapligt irriterad man blir. Jag har varit jätte duktig i veckan med löprundor och promenad och hållit mig till mina pp å så har jag gått upp 0.4kg?! Katastrof :(

• Hannish
    Perla skrev 2012-10-26 07:57:58 följande:
    Skapligt irriterad man blir. Jag har varit jätte duktig i veckan med löprundor och promenad och hållit mig till mina pp å så har jag gått upp 0.4kg?! Katastrof :(

Trist när det är så!! Men kanske är det "den tiden i månaden", eller så har du tränat mycket och samlat på dig vatten? Förhoppningsvis pekar vågen på mycket mer ner nästa vecka!! Kämpa på!!

Själv vägde jag in på -0,1... Det är ju visserligen ner men med minsta möjliga marginal. Vågen stannade först på exakt samma som förra veckan, men hoppade sedan ner ett litet hack (när jag andades ut eller nåt) Så hoppas hoppas på -1 nästa vecka
    Sitter nu med min kaffe (1 pp eftersom jag har 1dl mjölk i) men inte något gott till. Trots att jag har både smaskiga vv-godisar i skåpet, och vanliga chokladtryfflar. "Jag kan stå emot, jag är inte rädd... jag kan stå emot...."   
  • Callina
    Perla skrev 2012-10-25 15:44:00 följande:
    Jag äter just ju minikeso 6msk med frysta hallon och frusen mango!! Såå gott :) å bara 1pp!
    Tack för tips, ska prova det i helgen
    Perla skrev 2012-10-26 07:57:58 följande:
    Usch så trist men jag har förstått att det verkligen kan pendla, ge inte upp, du är jätteduktig som löper!
    Hannish skrev 2012-10-26 13:54:32 följande:

Trist när det är så!! Men kanske är det "den tiden i månaden", eller så har du tränat mycket och samlat på dig vatten? Förhoppningsvis pekar vågen på mycket mer ner nästa vecka!! Kämpa på!!

Själv vägde jag in på -0,1... Det är ju visserligen ner men med minsta möjliga marginal. Vågen stannade först på exakt samma som förra veckan, men hoppade sedan ner ett litet hack (när jag andades ut eller nåt) Så hoppas hoppas på -1 nästa vecka
    Sitter nu med min kaffe (1 pp eftersom jag har 1dl mjölk i) men inte något gott till. Trots att jag har både smaskiga vv-godisar i skåpet, och vanliga chokladtryfflar. "Jag kan stå emot, jag är inte rädd... jag kan stå emot...."   
    Kul ändå med nedgång och vad duktig du är som nöjde dig med kaffet

• Hannish

Callina skrev 2012-10-26 21:36:48 följande:
    Kul ändå med nedgång och vad duktig du är som nöjde dig med kaffet

Det slank ner två praliner lite senare på dan, och en glass till efterrätt. Men kämpar med att inte känna dåligt samvete, utan bara njuta och kryssa för i veckobonusen. Gott var det iallafall!!

Jag gör ibland frukstsallad, och senast tog jag keso till och en knivsudd vaniljsocker på, blev jättegott, hade massa goda frukter hemma. Vilket generellt är ett bra tips. Att försöka ha så mycket goda frukter som möjligt hemma. Är man sugen på choklad är det inte så enkelt att ta ett äpple om man inte är så förtjust i det, men det är lättare att te.x. äta ett plommon, eller flera... (enligt mig)

Ett mellanmål på en endaste liten pp (plus kaffets pp också förstås...)   

• Perla

Jag är kass å har tappat allt förnuft!! Har vräkt i mig av allt denna helg :( å nu har ja panik över vas jag gjort!! Vet ej om ja ens orkar börjar räkna pp igen imorn :( livet känns så trist med points hit å dit!! :(

• Hannish

Perla; visst kommer de dagarna/helgerna när man bara skiter i allt. För att man inte orkar räkna. Been there, done that, doing it again soon...
    Men det är bara att borsta av, och se framåt. Du kan inte göra något åt det du åt i helgen, men du kan styra det du äter from nu!!

Jag brukar tänka på viktkurvan, hur den skall se ut när jag har gått i mål. Och jag tänker mig som en bergskedja vid havet. Först ganska brant neråt. Sen lite upp, sen ner igen, sen en platå, sen upp lite, sen ner, sen mer ner, en liten kulle och sen slutligen en plan utjämning längs med havet. Om mitt snitt blir -0,5 kg i veckan innebär det att någon vecka är det -1,2 och en annan +0,9...

Kämpa på!!!      

• Hannish
    lella77 skrev 2012-10-31 06:12:40 följande:
    Vad äter ni när nu blir sugen på nåt gott?

Det beror på vad som finns hemma....
    Bästa dagarna/valet: frukt. Finns ju massor av söta och goda frukter. Dessvärre verkar nektarinsäsongen vara över nu, är annars storkonsument av den frukten.

Sämre val/dagar: godis, bulle, kaka, glass eller nåt som finns hemma. I bästa fall bara lite, och så skriva in i dagboken. I värsta fall mer, utan att räkna och skriva in. Inge bra. :(

Är lite kluven till VV-godisarna. Det är ju fortfarande  2 pp per bar. Och de är ganska små och goda. Och finns de hemma så är det ju så lätt ta en eller två till kaffet... Finns de inte hemma så går det inte. Funderar på om det egentligen inte är bättre att äta en riktigt god "äkta" praline, istället för "fejk"godisarna.     
Svar på tråden Några nya viktväktare här? Följas åt?