• silvertiger

Pergotime för första gången.

Hej där!

Jag tar allt från början; December 2011 uppsökte jag läkare, då jag inte hade haft mens runt 2-3år. Gick till läkaren på hälsocentralen nära mej, och hon sa att det berodde på att jag var tjock. (Kan säga att jag är 180cm lång och väger runt 90kg) Efter mycket bråk så fick jag remiss till kvinnokliniken på sjukhuset, träffade en fantastisk läkare som gjorde ett VUL på mej. Då hittade han en cysta som var 5x8cm stor och förstorad äggledare. Denna cysta opererades bort i april i år. Dom hittade inga hormonella avvikelser.

Och nu idag ringde min nya läkare, och sa att hon skulle skriva recept åt mej på Pergotime. Jag ska från och med imorgon äta 1/2 tablett varje dag i fem dagar, sedan den 5 Oktober ska jag in på undersökning.

Nu till mina funderingar;
    Har någon som läser detta erfarenhet med Pergotime?
    Om man äter Pergotime, när "förväntas" då ägglossningen? (Glömde fråga läkaren..)

Och är det rutin att gå på undersökning ca 10 dagar efter påbörjad pergotime?
    Vad kommer hända då?

Hoppas någon kan svara på detta :)

• Svar på tråden Pergotime för första gången.
  • Laijina

Jag kände inget när tog pergo. Åt oxå helkur i fem dagar.

• silvertiger

jag blir knepig på pergon, nervös, hyper och får lite humör (har annars aldrig humör att tala om)

Jag var på min andra kur, som var 1tbl/dag. Nu på lördag ska jag börja med en dubbelkur. Enligt blodprovet som jag lämnade, så låg jag fortfarande för långt på "ägglossnings-skalan"

Hur går det för dej emtfb? Inga roliga cravings? :P

• emtfb

Okej men vad skönt att dom tar det seriöst och höjer dosen påengång! Hoppas ni lyckas nu i december!!

Det går framåt, mår rätt bra nu. Haha näe inte som jag märkt, kanske att jag är grymt sugen på salt lakrits. Men jag har ju ett nyårs löfte att hålla en månad till så jag får vänta med all sorts godis till dess. Tyvärr haha, håller på att dö här hemma känner jag;)

• Tingeling

Kom från läkaren för en stund sen, cd 12 och största äggblåsan var 6mm, han sa att om jag får ägglossning den här månaden så är det kanske 2 veckor kvar tills dess! Suck, fick utskrivet dubbeldos pergotime som jag ska ta cd 2-7 istället... Funkar inte det så skulle vi testa med ägglossningsspruta! Känns ändå skönt att det faktiskt är något som är fel och att det inte bara är vi som inte prickar rätt dag!

• miss85

Hej tjejer! Får jag haka på här? Vi har försökt bli gravida bra länge nu. Har fått veta att jag har PCO och ägglossar inte ofta eller kanske aldrig av mig själv. Har ätit enkelkur och dubbelkur pergotime utan ägglossning.. Senaste gången var en trippelkur och då minsann fick vi en ägglossning (2 v sedan) men gravtesten visar neg.. Antar att vi inte lyckades den här gången och att det troligtvis blir ännu en trippelkur eftersom det funkade den här gången. Det är givande att få ta del av erfarenheter :)

• silvertiger

ska lämna blodprov imorgon för att se om jag hade en "fullgod"  äl i fredags/lördags. BIM är nyårshelgen, och jag hoppas verkligen att det tar sej nu! Jag har verkligen inte psyke nog att gå på hormontabletter..

Om det tar sej denna gång, så kanske det blir bäbis på min födelsedag :)

Hur går det för dej emtfb? Vilken vecka är du i nu? :)

• emtfb

Okej håller tummarna på att de visar en ruskigt bra ÄL!
    Förstår precis hur du menar, hoppas verkligen att ni kan fira in det nya året med en glad nyhet :)

Jo det går bra för mig tror jag iaf :p, är i v.13+2.

• silvertiger

pergotime tog inte denna gång heller, så jag kommer nu att lämna den här tråden i väntan på nästa behandling som troligtvis inte kommer vara pergotime.

Jag önskar er som har varit aktiva på tråden all lycka och välgång! Massa kramar till er!

och emtfb, lycka till med det kommande bebislivet!

• Xantippa85

Vad tråkigt att det inte fungerade silvertiger... Hoppas att det kommer göra det med din nya behandling!

Här har det inte hänt något heller.. Har haft en mens efter missfallet och nu har jag ätit pergo och väntar på äl, är på dag 18 idag så hoppas den kommer snart..

Hoppas det går bra med bebismagen emtf!!!

Svar på tråden Pergotime för första gången.