• Ingridsmamma

När somnar era 5 månaders för natten?

Min lilla tjej är nu fem månader, vi har jättesvårt att få henne att somna innan nio på kvällen och sova hela natten. När vi är på öppna förskolan så känns det som alla andras barn somnar runt halv åtta och att det bara är hon som inte kan somna. Ofta så är hon vaken tills vi lägger oss.

• Svar på tråden När somnar era 5 månaders för natten?
  • En Ängel

När Noelle var fem månader kunde det vara allt från åtta till tio på kvällen. Dom flesta andra mammor vi umgicks la sina vid sju. Jag tyckte helt enkelt det var bättre att göra så som kändes bäst för oss och vad som funkade för henne. Oroa dig inte över det, alla funkar olika!

• JoJo Flikkan

Min kílle har väl mer eller mindre alltid somnat mellan 20-23.. Sen sover han till 8-9,30 ungefär.. Hellre han är vaken lite på kvällen och sover lite längre på morgonen och sen är det ju en fördel med för då kommer ju gubben hem och vill umgås lite med plutten.. Så det passar oss bäst..

• Zanda

Min lilla tös brukar somna mellan 20-21 oftast, och sen sover hon i ett sträck till 8-9, hur gött som helst tycker vi!

• Fru Mamma

Nu är min tjej visserligen snart 6 månader, men hon somnar någon gång 19.30-20.00...
    Sen att hon vaknar en gång i timmen från 22, eller ligger och vänder och vrider sig HELA j*vla natten är ju inget man direkt pratar om på öppna förskolan ;) där heter det mest att "hon somnar runt halv åtta, och sen sover hon till sex... TYP" ;) Och det GÖR hon ju egentligen...

När hon vaknar så tar hon 5-6 snutt, sen sover hon igen... Och vaknar om man skulle komma på den dumma idén att lägga ifrån sig henne, för då vaknar hon direkt igen.

Hon sover ju faktiskt även när hon ligger mellan mig och sin far och snurrar och piper, det är bara det att den sömnen inte är speciellt givande för någon part (men eftersom jag blir SJUKT sömnig av att amma nattetid, så får hon hellre ligga där och snurra, än att jag skulle råka somna och tappa henne i golvet)...

Det är säkert fler än jag som pratar så, så om jag vore du skulle jag ta det med en nypa salt... ;)

• Bling1975

Min lilla kan somna så tidigt som 17.30, i förrgår tyckte hon 16.30 verkade bra men då väckte jag henne vid 18. Men vanligast är mellan 18-19 och sedan sover hon till 06-07. Jag hade gärna haft henne uppe någon timme till om hon då sov längre på morgonen.

• Natulcien

Sonen började stabilisera sin nattsömn mellan kl.20 och 08 just runt 5 månader. Innan dess somnade han senare. Alla barn är olika. Bry dig inte om hur "alla andra" gör. Följ din bebis och gör så som är bäst för henne.

• Nyfiken2012

Jämför inte! Din bebis är din bebis o en egen helt unik individ :) Min plutt somnar oftast mellan 20-22.

Svar på tråden När somnar era 5 månaders för natten?