• Mollyskrutt

Hur länge är era bebisar vakna mellan sista middagsvilan och när dom somnar för natten?

Hej Tre frågor. När somnar era bebisar för natten? Hur länge är dom vakna från det att dom vaknar från sista eftermiddagsvilan fram till att dom somnar för natten? Hur gamla är era bebisar? Tacksam för svar. Har en 8 månaders och vi måste nog styra upp tiderna för att få nattningen och sömnen att bli bättre. Mvh Lina

• Svar på tråden Hur länge är era bebisar vakna mellan sista middagsvilan och när dom somnar för natten?
  • Shaded

Jag har en liten på snart 7 månader som sover mellan 17.00 och 18.00 sen vaknar han och somnar inte om fören runt 23.00 ibland senare. Känner också att vi måste styra upp hans sov rutiner. Skulle vara skönt om han kunde somna helt för natten kanske runt 20.00.

• Pissenisse

Min kille blev fem månader igår och är vaken 2-3 timmar åt gången. Dock somnar han inte av sig själv utan behöver nattas i ca 20 min varje gång, låter vi bli så är han vaken men blir otroligt ledsen o hela dagen + nattsömn blir förstörd.
    Sista tuppluren brukar vara mellan 17-18 och sen sover han för natten kl 20.

• Vinxen

Min dotter är 11 månader. Hon sover mellan 12-14 och somnar för natten mellan 19-19.30 :) gjort sen hon va nån månad men då sov hon ju mer på dagen

• En Ängel

Noelle är åtta månader imorgon och senaste månaden har det sett ut så här:

Vaknar kl 6 och får 180 ml flaska.
    Kl 9 får hon frukost och sover sedan mellan 30-90 minuter.
    Kl 12 lunch och ca 30 min sömn på det.
    Kl 15 får hon 180 ml och sover igen ca kl 16 i en timme.
    När hon vaknar efter det håller hon sig oftast vaken ca två till tre timmar innan läggdags. Middag får hon vid 18. Går hon och lägger sig nära det får hon en flaska senare när vi går och lägger oss, annars när hon går och lägger sig om det är mer än 90 minuter efter middag. Sedan sover hon igenom till 6 :)

• En Ängel

Inser att det är mycket mer än vad du bad om men tänkte att jag kan lika gärna ösa på med hela rutinen ;) Kan väl också passa på att säga att det är en rutin som hon kommit ini skälv och inget jag har försökt med själv

• Bling1975

Min lilla (6 mån) sover lite kortare men ofta (3-4 gånger) under dagen och länge på natten. På dagen är hon vaken max 2-3 timmar i sträck. Vaknar hon vid 16.00 efter sista vilan sover hon för natten runt 18.30 och vaknar sedan runt 06.00. Men ju sämre hon sover på dagen desto jobbigare blir nattningen på kvällen. Har hon sovit riktigt dåligt kan det bli skrikfest fram till 23.00 om man har otur. Då sover hon 3 min och vaknar lite pigg och vrålar/gnäller tills hon somnar i 3 min till osv.

• Salt Groda

Min tös är snart 8 mån.
    Vaknar 7 eller innan på morgonen.
    Vilar vid 9/9.30-olika hur länge, 30-90 min.
    Vilar igen efter lunch vid 13 eller 14. Sover kanske en timme. Om hon sover till 15 eller senare så blir det ingen mer lur. Om hon sover till 14 eller tidigare kan det behövas en vila till, vid 16/16.30 kanske, ca en halvtimme.
    Lägger sig för natten 19 ungefär.

• Mollyskrutt
    Vinxen skrev 2012-09-24 23:49:58 följande:
    Min dotter är 11 månader. Hon sover mellan 12-14 och somnar för natten mellan 19-19.30 :) gjort sen hon va nån månad men då sov hon ju mer på dagen

Shaded skrev 2012-09-24 23:45:15 följande:
    Jag har en liten på snart 7 månader som sover mellan 17.00 och 18.00 sen vaknar han och somnar inte om fören runt 23.00 ibland senare. Känner också att vi måste styra upp hans sov rutiner. Skulle vara skönt om han kunde somna helt för natten kanske runt 20.00.

Låter väldigt likt min tjejs sovvaner. Hur ser resten av era dagar ut?
  • Mabaja

Min dotter på 6,5 mån brukar ha sista vilan nån gång mellan 13-15.. Sen somnar hon för natten vid 19!

• LindaCinderella

Vår lilla är snart fem månader och sover fortfarande ca 3-4 tupplurer om dagen. Den längre vilan är efter lunch på ca 1,5timme, sen är det 30min vid kl.9, (kl.15) och kl.17. Så sista vilan vaknar hon från vid 17.30 och nattrutinerna börjar sedan vid 19 och så somnar hon för natten vid 19.30-20.

Besök gärna min blogg www.lifeofcinderella.blogg.se
  • Natulcien

När vår son var 8 månader så somnade han runt kl.20 på kvällen, och sov utan att vakna till ca kl.08 nästa morgon. Då sov han sista dagvilan oftast mellan ca 16-16.30 (han sov bara 30 min), ibland kunde det bli lite senare, men efter kl.17 fick han inte sova om han skulle somna kl.20 sen.

• Antilopen

Somnar oftast runt 20-21, då har han varit vaken sen ca kl 15-16. Snart 12 mån gammal.

• Linmin

När våra var i den åldern så sov dom middag mellan ca 12-14, och somnade sedan vid ca sjusnåret. Ska väl även tillägga att dom vaknade vid sju åttatiden på morgonen..

• Shaded
    Mollyskrutt skrev 2012-09-25 09:34:55 följande:
    Oj, menade Shades inlägg och deras rutiner.
    Han vaknar första gången på morgonen runt 07.00 och får välling sen somnar han om till runt 10.00 ibland till senare, äter då gröt. Sen är han vaken några timmar och blir sedan trött, sover då en timme ca om jag inte ligger bredvid han då kan han sova längre. När han vaknar brukar klockan vara runt 16.00 då brukar han vara pigg en liten stund bara och blir sedan trött igen, konstigt nog, då sover han en stund till oftast. Sen är han vaken resten av kvällen och är hur busig och glad som helst. Oftast blir han övertrött...Tror det är därför han är vaken till så sent. 

Har prövat att ändra han rutiner ett par gången men då blir han jätte surig, så vet inte riktigt vad eller hur jag ska göra. Ibland tror jag nästan att han sover för mycket.  
  • Minion

Min snart 3 månader gamla son sover sammanlagt ca 4-5 timmar på dagen, sover sista gången en timme ungefär 17-18, sen somnar han för natten (i vanliga fall) nån gång mellan 21-22 och sover till 7-9 med några uppvak för att ammas. Hur många vet jag inte :P

Svar på tråden Hur länge är era bebisar vakna mellan sista middagsvilan och när dom somnar för natten?