• mor 3barn

Hur många flaskor har ni?

Hej satt och ränkna flaskorna hemma i skåpet och fick en chock att det var så många
    Så blev lite nyfiken hur många ni har och hur många barn ni har? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många flaskor har ni?
  • Bling1975
    mammis76 skrev 2012-09-25 11:29:33 följande:
    Har bara haft 2 som Max även när dottern åt ersättning , man diskar ju dom direkt dom ätit annars luktar det ju surt efter en stund !
    Var ni aldrig iväg någonstans utan diskmöjligheter? Jag har nog alltid minst 3 flaskor i väskan om jag ska gå på stan och nu när vi åkte på semester så blev det nästan 10 timmar utan möjlighet att diska så då hade jag 5 flaskor. Brukar ha någon extra ifall man misstar sig på att det är mat som är grejen.

Jag sköljer bara ur dem efter användning och diskar och steriliserar en gång om dagen.
  • BinaBurner

Fram tills sonen var 13 månader drack han både mjölkersättning och välling och då hade vi fyra små (240ml) och två stora (330ml) som vi använde. I samband med att han var sjuk började han vägra att dricka ur flaska så nu vid 1,5 år använder vi 0 flaskor...

• millie2

jag har 2 åt gången! när dom är äkliga eller trasiga köper jag nya men har aldrig haft mer än 2 åt gången.
    har 2 barn men ett av barnen dricker inte ur flaska mer. 

• mammis76

Finns inte många ställen som man behöver mera än två flaskor som det inte finns tillgång till vatten !

• Mercurialis

Vi har precis gjort oss av med de sista nappflaskorna. Som mest har vi haft 4 nappflaskor (2 stora och 2 små) när yngsta barnet åt ersättning på heltid.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • happy 78

10 till dottern som dricker ersättning upp till 5 ggr/ dygn. 6 till sonen som dricker välling 2 ggr/ dygn. Sen säkert 10 flaskor till som står och värmer hyllan

• happy 78
    mammis76 skrev 2012-09-25 11:29:33 följande:
    Har bara haft 2 som Max även när dottern åt ersättning , man diskar ju dom direkt dom ätit annars luktar det ju surt efter en stund !

Jag sköljer och låter de stå med kallt vatten i hon och sen diskas de i maskinen.
  • Batte

Haha, en miljon känns det som. Och det sjuka är att alla finns kvar. Som om vi behöver fler eller väntar ett tredje barn.

• Cornellia

7 st 260 ml  (används till ersättning)
    2 st 330 ml  (används till välling)
    3 st 220 ml  (används till vatten)

Så tolv flaskor totalt. Har en ettåring här hemma.

• Bling1975
    mammis76 skrev 2012-09-25 13:27:56 följande:
    Finns inte många ställen som man behöver mera än två flaskor som det inte finns tillgång till vatten !
    Ok, jag är inte så förtjust att släpa med diskborste och stå på någon toalett och diska på stan/flygplatser/restauranger etc så jag undrade hur ni med färre flaskor gjorde.

Vi är ofta ute över tre mål utan att vara hemma hos någon där man har tillgång till ett kök. Diskgrejerna tar ju lika stor plats som en extra flaska så det verkar bara stökigt (och lite äckligt på t ex en toalett).
  • nozpa

När hon var mindre och levde på ersättning/mjölk hade vi 10 flaskor. men det var för att förvara mjölken i kylen också.
    Nu när hon äter ersättning 1-2 ggr/dag har vi 4 flaskor. Dock har vi fortfarande kvar de andra 10, fast de används inte. 

• mammis76

Mina barn åt var fjärde timme o var vi borta en hel dag så räckte 2 flaskor , gick jättebra att ha lilla rese flaskborsten i skötväskan o vattnet i kranen på en toalett är samma vatten som i kranen på toaletten så , kokade flaskor varje kväll första året. !
    Att ha flaskor som det varit ersättning i odiskade i väskan var inget alternativ nå längre stund då det fort luktade illa tyckte jag .

• Cornellia

När sonen var mindre så åt han ju 3-4 gånger undernatten, och orka stå och diska kl 5 på morgonen. Dessutom hade jag alltid en ren flaska i skötväskan.

Dessutom så kör jag bara diskmaskinen en gång om dagen, och då behövs det ju lite flaskor så man alltid har någon ren.

• Just Like Honey
    Cornellia skrev 2012-09-26 14:46:22 följande:
    När sonen var mindre så åt han ju 3-4 gånger undernatten, och orka stå och diska kl 5 på morgonen. Dessutom hade jag alltid en ren flaska i skötväskan.

Dessutom så kör jag bara diskmaskinen en gång om dagen, och då behövs det ju lite flaskor så man alltid har någon ren.

Samma här. Även om jag oftast diskar dem för hand. Ska vi ut tar jag dock bara en flaska med mig och diskar den efter användning.
  • pigglet

Vi har bara använt flaskor till välling morgon och kväll. Har 3 barn och har haft 3 flaskor, varje barn har alltså haft 1 flaska var.

Svar på tråden Hur många flaskor har ni?