• Svar på tråden Någon som har erfarenhet av Kavat vinterstövel "Vindeln"?
  • Emmis

Köpte dem till dottern i helgen. Vet inte hur de kommer klara vintern än alltså. Men de var smidiga att ta på, verkade sköna och satt bra på foten.

• Gumsegumsan
    Emmis skrev 2012-09-25 14:46:16 följande:
    Köpte dem till dottern i helgen. Vet inte hur de kommer klara vintern än alltså. Men de var smidiga att ta på, verkade sköna och satt bra på foten.

ok. de ska vara vattentäta och andas också va?
  • Honeybun

Dom verkar ju vara nya för i år så svårt att hitta någon som har erfarenhet utav dom :) Jag har köpt dom till sonen, dom verkar bra! Tänk på att kolla upp måtttabellen från Kavats hemsida innan du beställer ifrån Ellos. Dom är lite mindre i storlekarna än vad Kavats andra vinterkängor brukar vara.

• Honeybun

Eller dom kanske inte alls är nya? Men det står i alla fall nyhet på Kavats hemsida.

• Benved

Jo det är en ny modell för i år. 
    Kände på en sån här om veckan, var VÄLDIGT lätt i förhållande till andra vinterkängor.
    Frågade personalen efter en "lätt känga som är lätt för barnet att ta av o på", blev då rek denna.
    Hon hade själv haft den till sin son förra året (verkade som att personalen fick testa den nya modellen innan de kom ut i butik vad jag förstog). 
    Hon var iaf helt nöjd o skulle köpa likadana i år igen :).
    Vill du har mer info så ring till Kavat outleten, tjejerna där är väldigt trevliga o kunniga :) 

• Förtjust

Ni som köpte dom förra året var ni nöjd? Hittade ett par nya förra årets modell på REA.

2-barnsmor med barn som är 2 resp. 3 år
  • santana01

Hade såna till min dotter förra året, var jättenöjd. Varma och vattentäta och lätta för henne att dra på själv. Kommer troligen köpa likadana i år.

• Förtjust

Vad kul att du var nöjd! Min väninna var jättemissnöjd, men hon kanske fick ett dåligt exemplar? Dom ser då himla mysiga ut. Jag köpte ett par till sonen. Man kan ju alltid testa. Sen tror jag inte att jag kommer välja just dessa när det är regnigt och slaskigt ute. Jag hade mer tänkt ha dom riktigt kalla "torra" vinterdagar då kylan är största boven.

2-barnsmor med barn som är 2 resp. 3 år
Svar på tråden Någon som har erfarenhet av Kavat vinterstövel "Vindeln"?