• Anja86

Blod i v. 19... Hjälp!!!!

Snälla, jag behöver få mina nerver lugnade. Jag går in i vecka 19 imorgon. Igår kväll fick jag som kraftig mensvärk, varade ca 15 minuter. När jag sen var på toa så var det en hel del blod på pappret! Blev jätterädd!! Under dagen idag har det varit lite blod då och då. Men bara på papperet. Däremot kommer det mycket bruna flytningar. Jag har inte ont, mer än att det kan mola lite i livmodern ibland (så som det gjort hela graviditeten).
    Jag är förkyld - hostar och lyser mycket. Har inte haft sex eller ansträngt mig.
    Vad säger ni? Är detta normalt? Pratade med BM förut idag som bara sa avvakta vad har ni för erfarenheter? Börjar ett eventuellt missfall såhär i vecka 19?

• Svar på tråden Blod i v. 19... Hjälp!!!!
  • hannis

Usch vad orolig du måste vara TS! Jag tycker också att du skall åka till akuten nu i kväll!

• Hoppfull84

blödde från v 12-v 17, gick jättebra ändå.
    du har säkert hostat sönder något blodkärl. men om jag var du skulle jag ringa och be att få åka in på gynakuten för ett VUL imorgon. så får du se att allt är som det ska och kan sluta oroa dig.

lycka till

• Elena87

Hoppas att du har åkt in och att allt är bra!!

• Anja86

Tack alla för ert stöd och era råd! Det slutade med att jag åkte till gyn i morse (mannen jobbar många mil härifrån, så jag sa att jag klarar mig själv). Jag fick ingen egen tid, utan fick vänta tills de kunde ta emot mig mellan de vanliga besöken. Hade dock en väninna som kom på stört så fort hon fick höra, så jag behövde ändå inte vara ensam. Efter 2,5 timme fick jag komma in. De gjorde gynundersökning, tog en massa prover och konstaterade att jag blödde. Nähä? Som om jag inte visste det..?!?!?! Efter alla undersökningar gjordes ett ultraljud och bebisen mådde jättebra! Växer som den ska och hjärtat slog för fullt. Tårarna kom direkt och väl hemma så kan jag inte sluta gråta av lättnad. Går inte att beskriva med ord!

De säger att jag är lättblödande från livmodertappen, och att det troligen inte är något annat. Men jag kommer att få svar med posten på de prover de tog framöver.

Än en gång - stort tack!   

• Coyote

Vad skönt att läsa, jag har tänkt på dig!

• klagusvik

Härliga nyheter! Lova att du åker in igen om du blir orolig. Hellre en gång för mycket än en gång för sent. Kram!

• rosen75
    Anja86 skrev 2012-09-26 12:24:17 följande:
    Tack alla för ert stöd och era råd! Det slutade med att jag åkte till gyn i morse (mannen jobbar många mil härifrån, så jag sa att jag klarar mig själv). Jag fick ingen egen tid, utan fick vänta tills de kunde ta emot mig mellan de vanliga besöken. Hade dock en väninna som kom på stört så fort hon fick höra, så jag behövde ändå inte vara ensam. Efter 2,5 timme fick jag komma in. De gjorde gynundersökning, tog en massa prover och konstaterade att jag blödde. Nähä? Som om jag inte visste det..?!?!?! Efter alla undersökningar gjordes ett ultraljud och bebisen mådde jättebra! Växer som den ska och hjärtat slog för fullt. Tårarna kom direkt och väl hemma så kan jag inte sluta gråta av lättnad. Går inte att beskriva med ord!

De säger att jag är lättblödande från livmodertappen, och att det troligen inte är något annat. Men jag kommer att få svar med posten på de prover de tog framöver.

Än en gång - stort tack!   
    Ohh såå underbart att det gick bra!
  • Anja86

Tack snälla för att ni tänkt på mig och visat er omtanke. Jag lovar att åka in om det börjar blöda igen. Snart kommer jag också börja känna bebisen mer och då kan man ju förhoppningsvis gå lite efter bebisens rörelser också

• Meria

Åh vad härligt! {#emotions_dlg.flower}

(¨,) Loke -06 & Isak -08 & Mika -12 (,¨)
Svar på tråden Blod i v. 19... Hjälp!!!!