sirisdotter skrev 2012-09-27 21:19:46 följande:
Lite så, ja. Det förvånar mig att Ts aldrig tidigare märkt hur mannen hanterade hennes hund. Om mannen nu ändrat beteende mot hunden får Ts lösa det - Föräldrabalken har knappast någon paragraf om ena eller andra förälderns hund!
Något jag läste som Ts skrev gick ut på att hon kunde sträcka sig till att acceptera att låta barnet träffa sin pappa två gånger i veckan (max alltså)... Många andra mammor är förtvivlade över att pappan till deras små barn träffar barnen för sällan.
Kanske lite lite ja.. ofta men korta stunder i början är väl vad som rekommenderas.. men det är väl efter 3 månader som man ska öka succesivt.. alltså mer och mer umgänge.. Man får bita ihop och lösa det på bästa sätt helt enkelt allt går bara man lägger manken till :)
.. det där med hunden håller jag med Ts faktiskt.. Hon sa ju inte att han inte får träffa barnet pga utav hur han hanterar hunden däremot att hon inte kan tänka sig att ta hem honom till sig om det fortsätter..
Jag har också hund och hade någon kommit hem till mig och "stissat" upp hund som Ts säger så hade han faktiskt åkt ut härifrån ganska snabbt med!!