• rockbrud82

Vad tycker ni om tjejer som inte vill jobba för att dom e gravida?

Det e en sak som gör mig så förbannad! Och det e såna som inte vill jobba eller ens söka jobb när dom e gravida! Hallå du e fan inte sjuk för att du e gravid eller? En graviditet innebär knappast att du e handlingsförlamad eller att du inte kan jobba! Tror snarare att dom bara e lata! Jag söker ff jobb aktivt och e i vecka 10, får jag jobb nu så säger jag inget om att jag e gravid förrän det syns, vill arbetsgivaren sen sparka mig e det upp till honom/henne. 

Jag går en kurs nu där vi söker jobb och får hjälp med det, och där finns en tjej som e sjukskriven  pga av att hon e gravid!! Fan va arg jag blir på sånt, tänk om alla gjort så. Sen vet jag också att hon går på soc, och hur smart e det då att skaffa barn?? Bara en tanke som stör mig... ville bara skriva av mig lite.

• Svar på tråden Vad tycker ni om tjejer som inte vill jobba för att dom e gravida?
  • violatricolor
    Evelinasöderström skrev 2012-09-28 12:30:23 följande:
    Jag jobbade hela graviditeten, mådde skitbra :) Gick hem på söndagen å födde på torsdagen :)
    Lyllo 
  • Ronsans mamma

JAG ville jobba men kunde inte för hade verkligen grava problem med foglossning vid tredjegrav, är jag då bara imbillningssjuk/lat då för att graviditet är ju ingen sjukdom, och nej graviditeten ÄR INTE en sjukdom men man kan ju faktiskt få problem pga graviditeten. jag bara undrar ???
    Jobbar inom vården och har gjort så i nästan 23 år.

• T1one

Och vad fan vet du TS om vad som ligger bakom. Blir förbannad på¨folk som är så jävla svartvita och tror sig veta allt om allting. Jag fick bli sjukskriven tex för att jag har 8 missfall bakomliggande är det också helt fel eller?!?! Fy fan för såna som du som sitter och snackar om något du tydligen inte vet ett piss om! Kan Du se deras bakgrund eller i så fall har du ju ett jävla passande jobb som spåtant!

• Dracarys

Troll eller?

Graviditet i sig är ingen sjukdom, men graviditeten kan orsaka väldigt många problem.

• sköldmön

Det är ju som många sagt innan så otroligt olika mellan graviditeter!

Med min första så jobbade jag, då som styckare och det var inte alltid lätt! Men Jag mådde bra och jobbade i stort sett hela graviditeten!

Nu väntar jag mitt andra barn och spyr konstant, jag jobbar fortfarande och ska väl försöka med det, men jag förstår de som INTE kan jobba pga graviditets bekymmer!

Där emot håller jag med om att många, men långt ifrån alla, ser graviditeten som en ursäkt att slippa både det ena och det andra, men då sitter ju inte problemet i graviditeten utan i deras huvud! 

• mjäk

"Sen vet jag också att hon går på soc, och hur smart e det då att skaffa barn??"

Det kan ju vara så att det inte var planerat, och hon inte kunde/ville göra abort. Har den tanken slagit dig? varför ska man inte få skaffa barn om man går på soc?

ÄR det smart av dig att klanka ner på en annan människa?

• Queen Of Darkness

Jag undrar TS vad skillnaden är mellan dig och den här tjejen du skriver om?

Hon är beroende av det sociala för att klara sig ekonomiskt.
    Du är beroende av din man för att klara dig ekonomiskt.
    Hon går en kurs där hon får hjälp att söka jobb (trots att hon är sjukskriven) och hon är närvarande där.
    Du går en kurs där du får hjälp att söka jobb och du är närvarande där.

Dags att rannsaka sig själv?

♥ Amanda, Isabella & Casper ♥
  • Froststar

Ja, du, TS, jag tycker faktiskt att de är bara lata och har hittat en billig ursäkt nu fast de egentligen aldrig velat arbeta och alltid tyckt att det är mannens ansvar att dra hem byten till grottan / läs dra hem pengar i den moderna världen. Visst har en och annan en jobbig graviditet men vissa tycker att bara de mår illa så kommer de att dö. Sedan enligt FL så lider alla som inte kan stava av dyslexi, alla som är gravida lider av grav foglossning redan i 3:e veckan, de som går på soc är allvarligt sjuka och kan inte lyfta ens lillfingret men blivit orättvist behandlade av förs.kassan alt. söker de 1000 jobb i veckan, har utmärkta CV-n och personligt brev men arbetsgivarna ignorerar dem. Om man inte kan uppfostra sina barn så är det helsäkert pga att barnen lider av någon bokstavskombination. Biomammor har alltid rätt och rätt till barnen. Kvinnorna har alltid rätt enligt FLgenomsnittet och männen representerar den onda makten som ska kvävas i sin linda även om det de vill är logiskt och rättvist. Bäst att förekomma ändå så man själv slipper bli förekommen. Alla de som är sjukskrivna men orkar gräva upp sitt trädgårdsland och renovera huset fejkar självklart inte, det är väl klart att man får prioritera hus/hästar/barn/hobbys/vadsomhelst före att yrkesarbeta och slippa leva på bidrag. Alla de som blir gravida utan att vara vuxna, ha ett ordnat familjeliv och en ordnad ekonomi (bland annat) har självklart blivit gravida av misstag och självklart skyddat sig på alla tänkbara sätt. Alla de som är trötta på att betala skatt för en massa fuskande, omogna individer som utnyttjar systemet, gnäller, är konstant sjuka och skyr arbete som pesten, är ogina, egoistiska och snåla. Enligt FL är det självklart att en minoritet ska arbeta häcken av sig för att hålla den sysslolösa majoriteten med pengar. För självklart är den här majoriteten frikostig och delar med sig av sitt.... ja, sitt vadå? Det vet jag inte.

Vad trodde du helt ärligt att du skulle få för svar på den här siten?

• rockbrud82
    Evelinasöderström skrev 2012-09-28 12:30:23 följande:
    Jag jobbade hela graviditeten, mådde skitbra :) Gick hem på söndagen å födde på torsdagen :)
  • Border

Ts, har du ännu lyckats förmå dig själv att inse att alla faktiskt inte är du? Eller tror du ännu att alla är precis som du med exakt samma förutsättningar? 

• Lavish
    Froststar skrev 2012-09-28 15:46:38 följande:
    Ja, du, TS, jag tycker faktiskt att de är bara lata och har hittat en billig ursäkt nu fast de egentligen aldrig velat arbeta och alltid tyckt att det är mannens ansvar att dra hem byten till grottan / läs dra hem pengar i den moderna världen. Visst har en och annan en jobbig graviditet men vissa tycker att bara de mår illa så kommer de att dö. Sedan enligt FL så lider alla som inte kan stava av dyslexi, alla som är gravida lider av grav foglossning redan i 3:e veckan, de som går på soc är allvarligt sjuka och kan inte lyfta ens lillfingret men blivit orättvist behandlade av förs.kassan alt. söker de 1000 jobb i veckan, har utmärkta CV-n och personligt brev men arbetsgivarna ignorerar dem. Om man inte kan uppfostra sina barn så är det helsäkert pga att barnen lider av någon bokstavskombination. Biomammor har alltid rätt och rätt till barnen. Kvinnorna har alltid rätt enligt FLgenomsnittet och männen representerar den onda makten som ska kvävas i sin linda även om det de vill är logiskt och rättvist. Bäst att förekomma ändå så man själv slipper bli förekommen. Alla de som är sjukskrivna men orkar gräva upp sitt trädgårdsland och renovera huset fejkar självklart inte, det är väl klart att man får prioritera hus/hästar/barn/hobbys/vadsomhelst före att yrkesarbeta och slippa leva på bidrag. Alla de som blir gravida utan att vara vuxna, ha ett ordnat familjeliv och en ordnad ekonomi (bland annat) har självklart blivit gravida av misstag och självklart skyddat sig på alla tänkbara sätt. Alla de som är trötta på att betala skatt för en massa fuskande, omogna individer som utnyttjar systemet, gnäller, är konstant sjuka och skyr arbete som pesten, är ogina, egoistiska och snåla. Enligt FL är det självklart att en minoritet ska arbeta häcken av sig för att hålla den sysslolösa majoriteten med pengar. För självklart är den här majoriteten frikostig och delar med sig av sitt.... ja, sitt vadå? Det vet jag inte.

Vad trodde du helt ärligt att du skulle få för svar på den här siten?
    Ärligt talat ser jag inte ett dugg fel på att en kvinna är hemma och tar det lugnt under graviditeten om hon har egna medel eller om barnets far vill försörja henne. Hon är värd det. Sug på den du.
  • violatricolor
    Lavish skrev 2012-09-28 20:29:25 följande:
    Ärligt talat ser jag inte ett dugg fel på att en kvinna är hemma och tar det lugnt under graviditeten om hon har egna medel eller om barnets far vill försörja henne. Hon är värd det. Sug på den du.

Ja, jag är beredd att hålla med... Hon bakar unge dygnet runt...
  • EQ85
    rockbrud82 skrev 2012-09-28 17:59:54 följande:
    jasså du lever??
Svar på tråden Vad tycker ni om tjejer som inte vill jobba för att dom e gravida?