• Anonym

Blir galen på dessa drömmar.....

Jag håller på att bli galen känns det som jag kan inte sluta drömma om att min kille är otrogen det händer bara oftare och oftare och jag blir så jävla arg och ledsen! Jag kan vakna mitt i natten av att jag drömmer om sånt och så fort jag somnar om så fortsätter drömmen så jag vill verkligen inte sova mår as dåligt av att tänka på att jag måste gå och lägga mig!..  Och det började bli såhär när jag blev gravid...

Jag vet ju själv att han aldrig skulle vara otrogen liter på honom så pass mycket men blir ändå galen av det här sitter i hela dagen och kan bara inte få ur bilderna ur mitt huve..

Någon mer som vart med om det här eller lider av samma sak?? 

• Svar på tråden Blir galen på dessa drömmar.....
  • Anonym (Emma)

Jag drömmer också väldigt ofta att min pojkvän är otrogen eller riktigt rejält elak mot mig på olika vis. Jag, precis som du, vet att sannolikheten att han gör det i verkligheten är väldigt liten. Ändå är det väldigt jobbigt den där stunden innan jag kan lugna ner mig själv och inse att det bara var en dröm.

Jag har kommit fram till att jag antagligen drömmer så för att det är bland mina störta rädslor i livet och mitt undermedvetna kommer fram i drömmarna liksom. Istället för att oroa mig för det så försöker jag istället att ta vara på känslan när jag inser att det inte hänt i verkligheten och pussar lite extra på honom. Det får mig nästan att uppskatta honom ännu mer.

Försök att inte tänka för mycket på det, det är bara drömmar och det betyder i slutändan bara att du älskar honom väldigt mycket och är livrädd för att förlora honom. 

Lycka till! 

• Anonym

tror du ska ta det på allvar om ditt undermedvetna skriker till dig på natten. Snoka, gå igenom hans mail, sms osv. Kolla upp hans "tjejkompisar"...

• Anonym (Emma)
    Anonym skrev 2012-09-27 11:39:50 följande:
    tror du ska ta det på allvar om ditt undermedvetna skriker till dig på natten. Snoka, gå igenom hans mail, sms osv. Kolla upp hans "tjejkompisar"...
    DU kan väl inte mena allvar?

En dröm är ingen legitim anledning för att bryta hans förtroende genom att snoka runt....

• 1464

Samma här, drömmer att han är otrohet och frågar vad fan han håller på med

• de Robespierre

Inget vet exakt varför vi drömmer saker men det man vet är att vi behöver det. Att en person som aldrig får chans att drömma till sist bryts ned. Drömmen fyller alltså en viktig funktion för vår hälsa och fungerar som ett sätt för oss att hantera små enkla saker till traumatiska händelser. Inte bara saker som har hänt, utan även saker vi fruktar, längtar efter, eller vill hända. Det kan alltså vara positiva och negativa saker. Att det är vårt undermedvetna som talar kan nog vara sant men tyvärr är inte alla drömmar så tydliga och talar klarspråk. Det är därför ingen än idag har lyckats skriva en förklaring över vad saker i drömmarna betyder.

Men i ditt fall så kan man nog lugnt utgå ifrån att du är rädd för att din kille skall vara otrogen. Eller kanske rättare sagt, att du är rädd för att bli sviken, lurad, bortvald, lämnad, övergiven, ja det kan finnas ett antal troliga förklaringar. Men om du släpper själva drömmen och istället funderar på var du är när du är vaken istället. Har du denna oro även då? Har du blivit bedragen förut? Om inte, har du kanske blivit sviken eller bortvald på något annat sätt i ditt liv? Man säger ofta att drömmarna försöker säga något till en. Det kan nog vara sant i de fall man kan förstå vad de handlar om. Och i ditt fall är det väl ganska tydligt. Du får nog ta en funderare på vad du står idag med din kille samt om det finns något som du bär med dig. Denna typ av mardrömmar brukar snabbt ge sig när man väl förstår vad de bottnar i och hittar ett sätt att hantera den underliggande orsaken.

• Anonym
    Anonym (Emma) skrev 2012-09-27 11:45:20 följande:
    DU kan väl inte mena allvar?

En dröm är ingen legitim anledning för att bryta hans förtroende genom att snoka runt....

Jo jag kan mena allvar men så har allt obehagligt som händer mig redan spelats upp i en dröm tidigare. SPECIELLT i kärleksrelationer. När mitt ex var otrogen med en rödhårig tjej drömde jag det. Jag hade gått och lagt mig, han skulle på en klassfest. Ingen av tjejerna i hans dåvarande klass var rödhårig förresten.
    Han skulle kommit hem vid 12 sa han. jag somnade tidigt, drömde att han hade sex med en rödhårig tjej och åt frukost på sängen sen med henne.
    Nästa morgon var han inte hemma, han kom sent på kvällen. 2 månader senare kom det fram att han gått från festen med en annan tjej (som var rödhårig) och de HADE ätit frukost på sängen.
    Innan detta hände hade han aldrig varit otrogen mot mig.
    Har drömt samma sak om ett annat ex men han var otrogen hela tiden så där var det ju lättare att "räkna ut"

Jag drömde en gång om en brun labrador dagen innan en tjej på jobbet berättade att hennes syster skulle åka utomlands och behövde hundvakt i 10 månader. Jag som älskar hundar frågade om den, var det var för ras. Svar: Labrador. "Är den brun"? frågade jag. Svar ja.

Helt ärligt tror jag att om man upprepade ggr drömmer att ens partner är otrogen KAN det mkt väl vara för att det är så.
  • Anonym (Drömmar)

Jag har i flertal år drömt att min sambo är otrogen, jag har vaknat helt förstörd, vaknat gråtandes and you name it, trots det så har han aldrig varit otrogen mot mig, ingenting som jag är medveten om iallafall. Vi har hållt ihop i 5 år och festar aldrig på olika håll utan håller i princip alltid ihop.

Det var först när jag började drömma tvärtom - Jag är otrogen när han befinner sig i samma rum eller på samma plats som jag började spekulera i varför man drömmer om otrohet. Visst kanske man inte ska snurra in i drömmars betydelser allt för mycket, men jag kollade upp det iallafall och i mitt fall stämde det mesta.

"Ofta står dessa för att du på något sätt är otrogen mot dig själv. Kanske har du t.ex. övergivit din känsla, det som du på något sätt känner är rätt för dig, eller din kraft till förmån för någon annan människa. Kanske för att bli omtyckt och accepterad!?"

En annan förklaring var "avsaknad av kärlek".

• Anonym (Zm)
    Anonym skrev 2012-09-27 11:39:50 följande:

Gamal tråd visst men det Dummaste jag läst på länge, verkligen!

Drömmer själv dessa hemska drömmar, är gravid men drömt dem även tidigare. Inte kul men att ta dem på allvar på det sättet du föreslår skulle ju va högst krökande och förmodligen förödande mot både min trogna underbara man som älskar mig ovillkorligt och som ingen annan kan men även mot vårt förhållande.

Idiot.
  • Anonym (Zm)

Så länge man kan skilja på vad som är vad så..

Svar på tråden Blir galen på dessa drömmar.....