• Nahoj23

Negativt....när sluta med hormoner?

Hej

Testadag idag och det var negativt. En del säger att man ska fortsätta till dag 16-18 andra säger att man kan sluta direkt. Idag var det 14 dagar sedan inästtning.
    Om det är negativt kan man lika gärna sluta äta sina hormoner eller ska man testa igen på ex lördag?

Läskigt om det trots allt skulle visa sig ett plus även om det inte är troligt....Gråter

• Svar på tråden Negativt....när sluta med hormoner?
  • Pimpinellan

Så länge du inte blöder finns ju ett hopp,alla plussar ju inte så snabbt. Vore jag du skulle jag fortsätta,jag skulle helt enkelt inte våga sluta.

• Nahoj23

Men jag har inte gjort IVF utan äggdonation och så länge jag äter hormoner så blöder jag inte, så är det för mig.
    Har inte haft mens på 10 år...

Puh har ingen aning.
    Sjukhuset säger att jag kan sluta äta men jag tycker det känns läskigt.

• Pimpinellan

Nej,jag kan läsa så jag vet att du gjort äd,men jag trodde inte de hormonerna kunde ta bort mensen helt. Fast kanske är det bara på dig just för att du aldrig har mens annars heller. Vänta några dar spelar ju ingen roll och sen testa igen.

• Jenkis

När jag läste ovanstående Nahoj för några veckor sedan hade jag ingen aning. Hade inte kommit så lång i behandlingen själv och jag vet att jag svarade dig i en annan tråd att om det var jag skulle jag vänta med att sluta med hormonerna till RD 19 eftersom jag själv testat negativt på rätt dag och fått plus en vecka senare.

Nu känns det nästan som jag sitter i samma sits själv. Negativt på RD 11 och RD 15. Kliniken säger att jag kan vänta till RD 18 och få omslag. Jag funderar på att vänta till RD 21. Har läst på forumet om när folk testar positivt sent och jag vet inte vad jag skall tro. BIM +11 har jag sett flera som först då testat positivt... Min bästa vän testade själv positivt för första gången i v. 9! Visst det är ju väldigt ovanligt. BIM +11 är säkert inte heller vanligt även om det ser vanligt ut på forumet (det är något inte genomsnitts graviditeter som håller till här).

Såg dock en intressant artikel om hcg-nivåer i olika veckor. Det är inte unikt att vissa personer inte får plus förrän i v 5+3 typ, eftersom hcg hos vissa inte stiger över 25 mikromol förrän då. Om jag skulle gå på det skulle jag testa på RD 24. Men jag fattar ju själv att man lätt gör sig en höna av en fjäder i stället för att se sanningen i vitögat

Tilläggas kan att BIM+11 är i en 28-dagarscykel 5+4, så ovanstående personer har lite hårda data bakom sig ändå.

Svar på tråden Negativt....när sluta med hormoner?