• mijjaz

När startade din biologiska klocka?

Ja, vissa verkar ha den sedan barnsben. Andra verkar inte ha någon alls.. Själv vet jag inte... Jag har ju inga barn än och är inte helt övertygad om att det blir några.. Eller det blir det säkert någongång men jag verkar avsakna biologisk klocka.. :P Är ju 26 och inte några vibbar från den..

Men ändå har jag alltid sett mig själv ha många barn men när det kommer till kritan fegar jag ur. Har dock en underbar man som jag varit gift med i fyra år och vi har alla "förutsättningar" för barn. Han är underbar och jag älskar honom. Han är klart mannen som ska vara pappa till mina barn en dag så det är inte där skon klämmer. Känner mig väl inte mogen för barn kanske (är dock mogen på många andra sätt..)... När startade eran biologiska klocka att klinga?

• Svar på tråden När startade din biologiska klocka?
  • Queenie70

Efter 35 typ. Men väldigt svagt.

• mijjaz
    On top skrev 2012-09-27 15:24:20 följande:
    När jag blev gravid, typ. Jag var 30.
    Oplanerat?
    Ases skrev 2012-09-27 15:21:27 följande:
    När jag var 30 (Vilket jag fortfarande är ;) ) Har alltid vetat att jag nog kommer skaffa barn men aldrig velat innan, inget intresse av det alls, tom tvärtom, gillade inte barn, men i våras började klockan ticka väldigt högt och tydligt. Så nu väntar vi bara på att det skall gå vägen.
    Åh spännande! Lycka till!
    Natulcien skrev 2012-09-27 15:18:46 följande:
    Nix. Inte det minsta lilla pip...
    Det krävdes rätt man för att få den att ljuda, men då var det ett öronbedövande klämtande som inte gick att missta sig på... Flört
    Hmm bäst att skaffa hörselskydd då kanske :)
  • YokohamaNr2

29-30 ngn gång men det var mer att jag alltid hade sett mig själv med barn i framtiden och tiden var rätt helt enkelt. Hade rätta mannen, utbildning, jobb, bostad och festarlivet började bli lite enformigt

• Meria

När jag var 17 o syrran fick barn (hon var 20 då).

Men på allvar när jag var 21, fick barn när jag var 22.

(¨,) Loke -06 & Isak -08 & Mika -12 (,¨)
  • Florimell

Alltså, vi har ju en dotter idag, som jag absolut inte ångrar. Men jag känner/kände ingen biologisk klocka utan det var mer bara att acceptera faktum. Fick henne när jag var 31. Nu är jag 34 och alla väntar på att jag ska bli sugen på en tvåa, men brukar svara att jag aldrig blev sugen på en etta, så varför skulle suget infinna sig

• Kat91

När jag träffade sambon som sjuttonåring. Med exet jag dumpade några månader innan fanns inget sånt som barn och familj på världskartan men det kändes snabbt annorlunda med sambon. Väntade dock med barn tills jag hade gått ut gymnasiet och jobbat 1,5 år. Nu är sonen snart 1 och jag är ruskigt sugen på nr.2 :D

• gerd123

Min biologiska klocka började ticka helt okontrollerat när jag var 31,5. Det kom plötsligt och överrumplade mig totalt. Jag som ALDRIG skulle ha barn...nä blä och fy!! Och så TICK TICK TICK rent öronbedövande! Jag hade tur och blev gravid rätt omedelbart (typ månad två) trots min "höga" ålder.

• hellokill3r

Den började aldrig ticka. Jag fick ett oplanerat barn ändå, och snart ett till (planerat iofs) barn. Så snart tvåbarnsmamma utan att nånsin känt en tickande klocka. För sambon började den ticka vid 26.

• Flickan och kråkan

När första barnet var sådär halvåret . Jag var 33 då. Är 37 år nu och väntar nummer tre....hoppas att han/hon vill stanna . Med första barnet så var det mer känslan av att ha träffat mannen jag älskade och det kändes liksom bara rätt med ett barn även om det då hade känts bra utan också på något vis så ingen direkt biologisk klocka med i spelet då. Ingen högt tickande i alla fall. 

• FruBecks

Min klocka har aldrig tickat men ändå har jag en son på ett år nu.
    Jag var 28 år när vi bestämde oss för att försöka få barn. Det var mest ett beslut, då det passade bra i livet för oss just då (bra ekonomi, huset inköpt, gifta etc). Vi visste sedan länge att vi ville bilda familj men det har hela tiden kommit något emellan tyckte vi. Men hade vi vetat att det är så här roligt att ha barn så hade vi skaffat barn tidigare
    KLockan tickar inte för nr 2 och jag tror inte den kommer göra det heller. Det blir nog ett aktivt beslut där med skulle jag tror, när det passar oss i livet helt enkelt.  

• Erik

När jag blev gravid vid 23 år kanske?! Har inte riktigt känt av nån klocka... Har heller aldrig varit bebissugen så där som vissa blir när dom ser små bebisar. Visste bara att jag vill ha barn. Har nu tre stycken. Och dom är det bästa som hänt i mitt liv. Jag kan inte säga när du ska skaffa barn men vill varna för att vänta för länge... Ju äldre du blir desto mer problem med att få barn blir det (kan det bli)... Har alldeles för många vänner som kämpar med att få barn (i 30-32 år åldern) o som ångrar att dom inte försökte tidigare...

Erik -04, Elias -07, Edit -12
  • hannis

Jag kände inget sug efter barn förrän jag var runt 30 år. Då hade jag varit tillsammans med min man i 9 år och gift i 5 år. Blev gravid direkt och födde första barnet när jag var 31 år.

• Lilja12

Redan när jag var 15 var jag helt säker på att jag vill ha många barn och gärna väldigt ung. Dock så väntade jag tills jag funnit mannen med stort M och även han kände sig redo samt att jag vill ha gjort skolan färdigt och hunnit jobba en del. Första barnet kom när jag var 20 och han 25. Nu väntar vi äntligen syskon efter 14 jobbiga månader av försök. Sonen kommer vara 2 år och 2 månader när mini kommer.

• LisaNi

EFTER att jag fick barn då jag var 38! Jag har alltid varit mycket tveksam till att skaffa barn, men så blev det så ändå. Tycker jag verkligen uppskattade det, och ville ha fler, först efter att första var fött!

• scaras

Vid 28 ungefär, sen jag träffat mannen jag ville skulle vara mina eventuella barns pappa.. Tungan ute Innan dess trodde jag nog att jag inte ens ville ha barn, aldrig varit en "barn-människa", men har nu en 1-åring här och livet känns perfekt.

Inget sug efter en 2a än, även om folk tydligen måste kommentera redan nu att det är dags att börja tänka på det, kommer kanske senare eller inte alls.

Svar på tråden När startade din biologiska klocka?