• MBrohlin

    Mammor i Trollhättan

    Tjo! Jag har en son på 4 månader och är mammaledig med honom. Det börjar kännas lite ensamt och undrar om det är någon mer som känner detsamma?:) Någon som vill ta en promenad, fika lite eller låta våra barn sitta och glo på varandra ett tag? /M

  • Svar på tråden Mammor i Trollhättan
  • Onea

    Jag kan tänka mig att om man skaffar en till så är det nog svårare med förkylningar ja. Nu sätter vi ju bara upp stoppskylten på dörren om någon är sjuk :P.. 

    Hur gamla är era barn? Min lilla räka är 17 dagar nu, låter så lite, man har kommit in i det fort:) Man vänjer sig fort vid att hon är här och det är svårt att tänka hur det var innan :P

  • Toril

    Hoppar in här :) Jag är också ifrån Trollis, min son är dock 8 månader så föräldraledigheten är snart över för min del. Hade dock varit roligt att träffa andra mammor i staden, känner typ ingen :)

  • MBrohlin

    Min som är, som sagt, snart 8 månader också :)

    Vi har inte setts något mer, men jag skulle verkligen vilja! Jag och familjen var tvungna att flytta ganska nyss och landade i Grästorp för en månad sen. Så, rubriken stämmer inte riktigt för mig:p ...men känner ingen, typ, i Grästorp ändå :p

  • Onea

    Det skulle vara skoj att lära känna lite mammor i trakten, är ganska nyinflyttad hit så har inte lärt känna så många, och nu när man är mammaledig så träffar man ju inte så mycket folk ;) 

    När började ni tar er ut med era små? Alltså tyå okte och handlade med dom eller åkte på lite utflyckter? :) 

  • MBrohlin

    Jag bodde i Eskilstuna i tre år innan jag flyttade tillbaka hit så bekantskapskretsen är inte direkt densamma som den var.

    Vi tog oss ut ganska snart faktiskt. Småutflykter, promenader, även handlingar. Man fick ju passa in det med mattider så man slapp mata ute. Det tyckte iaf jag va jobbigt i början :p

  • Kitty12

    Hej hej! Bor inte i Trollhättan men en bit utanför. Går hemma med en lite tjej på snart 9 månader och tycker att det hade varit trevligt att träffa lite nya människor/ mammor! Hur har ni det? Finns det något kul i Trollhättan att göra med barnen? Öppen förskola? Ha det fint alla i kylan :)

  • lisaviktoria
    Kitty12 skrev 2013-01-23 16:55:29 följande:
    Hej hej! Bor inte i Trollhättan men en bit utanför. Går hemma med en lite tjej på snart 9 månader och tycker att det hade varit trevligt att träffa lite nya människor/ mammor! Hur har ni det? Finns det något kul i Trollhättan att göra med barnen? Öppen förskola? Ha det fint alla i kylan :)
    Jag vill tipsa om stadsbibliotekets bebisträffar :) jättemysiga och givande!
  • Onea
    lisaviktoria skrev 2013-03-05 22:52:23 följande:
    Jag vill tipsa om stadsbibliotekets bebisträffar :) jättemysiga och givande!
     Hur gamla brukar de vara på bebisträffen där? Vad gör man? Vår lilla är snart 3 månader, men det brukar dra igång varje vår och höst eller?
Svar på tråden Mammor i Trollhättan