• ärtan91

Sexberoende?

Jag och min kille har varit tillsammans i snart 3 år. I början ville vi båda ha sex ofta, ibland många gånger om dagen och vi provade olika ställningar och njöt av det. Nu på senare tid så har min kille börjat tröttna och vi har knappt sex 1 gång i veckan. För mig har nyfikenheten och lusten inte svalnat alls. Jag har lusten jämt och har aldrig sagt nej om min kille vill. Jag börjar tycka det är jobbigt att jag aldrig får nog. Även när vi haft sex och jag är trött och så så räcker det med några minuter så får jag lust igen. Jag var oskuld innan jag träffade min kille och vi har nu legat med varandra i snart 3 år.  Ibland så tycker jag inte att det är så skönt, men jag är ändå våt och vill hemskt gärna ligga. Är jag sexberoende? Tror att min lite för stora lust har gjort att min kille inte är lika sugen längre, han har ju inget att kämpa för? Klyschan är ju att killar ska vilja jämt och tjejer inte, så känner mig lite onormal. 

• Svar på tråden Sexberoende?
  • Sexolog Camilla

Hej.

Precis som du skrev om vanliga klyschor, är normen i samhället att killar alltid vill ha sex och alltid redo för sex.  Verkligheten ser annorlunda ut. Lusten är individuell. En tjej kan ha stor lust och vilja ha sex samtidigt som killar kan bli trötta och ha mindre lust. Det kan bero på olika saker som stress, oro, krav på prestation och när det finns förväntningar på stor lust kan det resultera med att det blir tvärtom. 

Att leva i en relation innebär inte automatiskt att ha ansvar för den andras tillfredsställelse. Även om man lever i en relation kan parterna exempelvis onanera. Att ha större lust än sin partner som kvinna är inte samma sak som att vara sexberoende. 

Hälsningar
    Camilla

Svar på tråden Sexberoende?