• Faith2002

Norra ängby skola och Raoul Wallenberg skolan

Min dotter trivs inte i sin skola. De är bara sju tjejer i klassen och de grupperar sig så att min dotter nästan alltid får leka med en tjej som hon inte alls kommer bra överens med. Jag anser även att denna tjej har ett dåligt inflytande på min dotter. Turerna har varit många kring huruvida min dotter ska byta skola eller inte. Vi har haft kontinuerlig kontakt med lärare och skolpsykolog sedan två år tillbaka. Kontakten började pga att min dotter utagerade aggressivt mot klasskamrater, vilket ledde till en utvärdering som visade att hon har uppmärksamhetssvårigheter vilket innebär att hon är extremt lättdistraherad. Jag har flera gånger tagit upp min dotters önskan om att byta skoa men den ignoreras av både lärare och skolpsykolog så nu tar jag saken i egna händer. Problemet blir ju bara att välja vilken skola hon ska byta till. Vi funderar på norra ängby eller Raoul wallenberg skolan (men de startar inte en femma förrän nästa höst) jag känner ingen som har barn på någon av dessa skolor och vänder mig helt enkelt till er här på FL. Vet ni om dessa skolor är bra på att hantera mobbing och utfrysningsproblematik?

• Svar på tråden Norra ängby skola och Raoul Wallenberg skolan
  • MLB

Har tyvärr inga erfarenheter av de skolorna du nämner, men det du kan göra är fråga direkt av skolorna hur mycket mobbning det förekommer hos dem och hur de hanterar det. Om någon skola säger att det inte förekommer någon mobbning ska du inte välja den skolan, det betyder att de blundar för problemet. Lycka till.

Svar på tråden Norra ängby skola och Raoul Wallenberg skolan