• Smulan27

Tips på bra ställen i Greakland, Turkiet eller på Cypern

Jag behöver tips på bra ställen att åka till nästa sommar med en 2-åring och en 3,5-åring. Helst Grekland, Turkiet eller Cypern och gärna någon stor anläggning typ Blue Village elelr liknande. Det ska fnnas lekplats, bra pooler, barnpooler, all inclusive med BRA mat, långgrund strand, fräscht och modernt boende

Någon?

• Svar på tråden Tips på bra ställen i Greakland, Turkiet eller på Cypern
  • Kråkes mamma

Pegasos World ligger ca 6 km utanför Side i Turkiet. Lokalbussar går direkt utanför hotellet och dom går ofta vilket är bra om man vill in till stan,  det är även lätt att få tag på taxi.

Du kan läsa mer om hotellet på www.nazar.se/world

Jag är jättenöjd med vistelsen som jag och mitt ex hade där förrförra sommaren (reste dock utan barn), men det fanns stor barnpool och lekställen för barn. Maten är helt OK men lunchen kunde bli lite enformig med pommes, korv, hamburgare, pannkakor och kanske en pastarätt.

• Miss P71

Kreta är fint och där finns olika ställen som du kan bo på. Min syrra och hennes afmilj var där i somras. Där de var fanns bamse klubben och pool. Det var i chania.

• Coca cola light

Kom hem idag från Bodrum Imperial som är ett Blue Villagehotell i Bodrum Turkiet. Vi är väldigt nöjda med vår semester och kan varmt rekommendera detta hotell.

• VildaBusan

Har varit till blue village i både Turkiet, Grekland och Cypern och alla var bra, samma koncept så det beror på vart ni vill :)

Coca cola light, kan du inte berätta lite om bodrum? Vi var till side i sommar och det blir troligtvis bodrum nästa sommar. Hur var rummen? Maten? Stranden osv ?

• Coca cola light
    VildaBusan skrev 2012-09-29 22:06:47 följande:
    Har varit till blue village i både Turkiet, Grekland och Cypern och alla var bra, samma koncept så det beror på vart ni vill :)

Coca cola light, kan du inte berätta lite om bodrum? Vi var till side i sommar och det blir troligtvis bodrum nästa sommar. Hur var rummen? Maten? Stranden osv ?
    Detta hotell ligger i en liten by som heter Bagla. Bagla ligger ca 2 mil från Bodrum och är man nöjd med att vara på hotellområden så är dte pefekt då det inte fanns så mycket i närmaste omgivningen. Det gick dock väldigt smidigt att med en Dolmus(liten buss) ta sig in till Bodrum. Kostade oss 20 tl per familj enkel väg och tog ca 30 minuter.

Rummen var okey, vi hade en bäddsoffa och en dubbelsäng på en familj på 4. Sängarna var dock väldigt hårda. Maten var väldigt bra även om man snabbt tröttnar på buffemat. Det var olika teman varje dag men till slut känns mycket lika ändå. Till barnen fanns det mycket att äta och barnen var alltid nöjda och mätta.

Stranden på hotellet var fin. Lite småstenar de första två metrarna men sedan var den mycket fin. Lagom långgrund för barn, men ändå inte jobbigt långgrund. De bakersta solstolsraderna på stranden var under tak så att man alltid låg i skuggan vilket vi i min familj uppskattade. 

Vi var bara in till Bodrum stad en gång pga att min dotter fick vattkoppor och vi inte ville riskera att smitta någon på bussen.      
Svar på tråden Tips på bra ställen i Greakland, Turkiet eller på Cypern