• Anonym (Humlan)

Snyggt läge att komma ut?

Till att börja med: Vettefasen om jag faktiskt är bisexuell eller inte, vi får låtsas att jag är det för den här gången! :)

Det är bara två av mina närmaste som vet, resten gissar väl på att jag är gay sedan ett tag tillbaka, haha!
    Hur kan jag gå ut med detta till resten? (De som vet är syskon + kompis)
    Här är några kanske inte så värstans seriösa tankar/idéer:
    - Här på FL där vissa i familjen är medlem (haha fan om de läser detta nu! xD)
    - Typiska carpe diem-ögonblick (middagar, filmkvällar, mor- och dotteraktiviteter osv.)
    - På nåt vänster hinta lite väl mycket (har väl redan gjort det några gånger. Oops!)
    - När det nästan inte går att dölja det längre (första flickvännen osv.)

Nån som vill dela med sig av tankar/erfarenheter? :)
    Själv är jag blivande gymnasieelev, så jag är kanske inte den typiska FL-medlemmen precis ;)

Och BI the way! (Ursäkta ordvitsen)
    Finns det nån som har förslag på passande hbt-ställen för oss unga i Göteborg?

Tackar!

• Svar på tråden Snyggt läge att komma ut?
  • weekendgirl

Jag har alltid känt efter.. om det känns rätt att prata om just nu, i det här sammahanget. Alltså, komma ut är ju något man (tyvärr) får fortsätta med resten av livet. Så man blir ganska van med tiden..

Jag tänker som så att om du inte har nåt särskilt motiv att komma ut (homo-relation, vill berätta vem du verkligen är för de du bryr dig om etc) så KAN du skita i det, och sen kan folk få va hur förvånade de vill när du helt plötsligt raggar på/har en relation med en person de inte har tänkt sig.

De där hintarna plus att presentera första flickvännen brukar va dealbreakers i familjen om man säger så.. sen vet nog de flesta. Jag vet inte riktigt vilket situation du är i (med din sexualitet), men iaf.. kom ut i de situationer du känner är rätt för dig och låt ingen annan hålla dig tillbaka av rädsla. De flesta tar det ganska bra, enligt min erfarenhet.

Svar på tråden Snyggt läge att komma ut?