Trivs inte på jobbet, provanställning, föräldrapenning
Har precis fått reda på att jag är gravid och vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till det ännu.. Många tankar som snurrar..
En sak jag funderar över är det här med föräldrapenning. Hur fungerar det? Jag tog examen från högskolan i juni och har nu en provanställning på 6 mån (3 mån har gått). Det är ett fysiskt påfrestande jobb och jag trivs inte helt bra kan jag säga.. och just nu vet jag inte hur jag ska orka med när jag mår halvt illa hela tiden och har ont i magen till och från.. dessutom innebär jobbet att jag ligger borta mån-fre och därmed har jag ju ingen chans att t.ex. träffa BM.. Skulle jag berätta för chefen att jag är gravid, då ryker jag. Har hänt en annan tjej på samma företag. Hon blev uppsagd pga arbetsbrist, men det känns inte riktigt som det var anledningen.. Vill helst av allt bara säga upp mig så jag kan vara på hemmaplan mer.. suck..
I allafall, det här med föräldrapenning, hur länge är det man måste ha jobbat för att få en inkomstbaserad SGI? Eller hur fungerar det där egentligen? Har absolut ingen som helst koll... Visst räknas inte tiden med CSN-lån in? Utan bara det jag har jobbat efter det?