• Annikaojohan

Blivande sthlms mammor i 30 års åldern med bf i januari - mars 2013

Hej! 
    Jag tänkte starta en tråd för blivande mammor som väntar första barnet eller syskon i 30 års åldern som vill har Bf ungefär samtidigt och vill följas åt lite grann! Gärna en skön tråd utan massa överdrivna personer som bara hittar på å ljuger om sin graviditet å så, för de e jag väldigt trött på Tungan ute

Jag själv väntar iaf mitt andra barn, en liten pojke som är beräknad 4 februari 2013, har en dotter på 5 år oxå Skrattande.. 

Välkomna till det som ska bli den bästa tråden ;) 

• Svar på tråden Blivande sthlms mammor i 30 års åldern med bf i januari - mars 2013
  • Miiiis
    Starbaby skrev 2012-12-11 22:09:48 följande:
    Vi fick en liten kille 5 veckor tidigt 4/12. Vi är på neo nu och återhämtar oss.
    Grattis!

• Xzerax

Hej! Är 31 och väntar första barnet, vi är beräknade till mitten av april men har fått flaggat att det kanske blir prematurt, är alltså beredda på allt från första mars till sista april :) Vi bor i Tyresö och jag ser fram emot att träffa andra nyblivna/blivande mammor för bebismys, fikor, promenader och allt sånt där annat som jag verkligen ser fram emot nu!

• Dante

Här kommer en till som snart ska ha barn, bf 28 februari. Men troligen lite tidigare enligt Bm.

Var ska ni föda? har ni några rekommendationer? 

• Miiiis
    Dante skrev 2013-01-24 15:38:56 följande:
    Här kommer en till som snart ska ha barn, bf 28 februari. Men troligen lite tidigare enligt Bm.

Var ska ni föda? har ni några rekommendationer? 
    Vi var inne på karolinska, Solna för vändning av vår lilla loppa igår. Vi blev mycket väl mottagna och omhändertagna. Kändes som ett trevligt gäng som jobbade där. Vi kommer definitivt att ha dem som förstaval.
  • Xzerax

Men så knasigt, inlägget kom inte med när jag skickade det... Miiis; Hur var det att vända bebisen? Jag är lite orolig att det ska vara obehagligt och göra ont, men hoppas att det ändå ska fungera ganska smidigt?

• Miiiis
    Xzerax skrev 2013-01-28 21:08:22 följande:
    Men så knasigt, inlägget kom inte med när jag skickade det... Miiis; Hur var det att vända bebisen? Jag är lite orolig att det ska vara obehagligt och göra ont, men hoppas att det ändå ska fungera ganska smidigt?
    Det gick väldigt smidigt! Det kändes lite obehagligt precis när de förde runt henne och jag hade ont i musklerna i magen dagen efter... typ som träningsvärk. Men tog ett par värktabletter så gick det fint. De hade väldigt god koll på bebisen hela tiden, kändes tryggt. 
  • Xzerax
    Miiiis skrev 2013-01-28 21:49:57 följande:
    Det gick väldigt smidigt! Det kändes lite obehagligt precis när de förde runt henne och jag hade ont i musklerna i magen dagen efter... typ som träningsvärk. Men tog ett par värktabletter så gick det fint. De hade väldigt god koll på bebisen hela tiden, kändes tryggt. 
    Jag fick bekräftat igår att bebisen inte ligger med huvudet neråt (det har den inte gjort de senaste tio veckorna av sparkarna att bedöma) men inget att oroa sig för än eftersom det är tio veckor kvar, den ska ju inte ha fixerat sig än, men jag hoppas hoppas att den vänder sig själv! Jätteskönt att höra att din vändning gick bra och att du upplevde det som att det gick bra!
  • Annikaojohan

Länge sedan jag var inne å skrev nåt.. hade bf igår men ännu ingen baby.. E verkligen trött på att vara gravid nu, denna graviditet har varit så jobbig fysiskt. Kräkningar fortfrande, foglossning och världens jävla ödem,, har aldrig varit så full i vatten det brinner typ i mina händer och mina skor e för små.. Hahaha usch vad jag gnäller nu men va faaan! Trodde man oftast födde lite innan bf me andra barnet å alla i min familj har trott att det skulle bli tidigare eftersom jag e så stor osv... men icke kanske e jag som en förstföderska igen eftersom det var 6 år sen jag födde barn sist.. Jag ska föda på södra bb på sös, och jag tror dom har ul i v 41+3 om man går så långt sen igångsättning 42+0.. Vill verkligen inte behöva det alltså! Hoppas ni andra mår bra me era magar eller kanske t,om någon som fått sin? 

• jenny7906

Hej
    Jag är 33 år, bor i Upplands Väsby, väntar vårt första barn som var beräknad 2 feb. Så bf+3 idag, mår hur bra som helst, lite svullna händer och vader men inte besvärande. Syr och bakar och donar här hemma för att få tiden att gå. Någon mer från norrort här? Har inte många vänner som är barnlediga..

• Annikaojohan
    jenny7906 skrev 2013-02-05 06:15:04 följande:
    Hej
    Jag är 33 år, bor i Upplands Väsby, väntar vårt första barn som var beräknad 2 feb. Så bf+3 idag, mår hur bra som helst, lite svullna händer och vader men inte besvärande. Syr och bakar och donar här hemma för att få tiden att gå. Någon mer från norrort här? Har inte många vänner som är barnlediga..
    jag bor inne i stan.. Va skönt att du mår så bra :) blir så avis på dom som gör det haha.. jag mådde me bra med mitt första barn men denna gång e det inte kul.. Och jag önskar att jag orkade göra mer saker men så fort jag rör mig så gör det ont i svanken å höfter.. Men jag hoppas att det inte e så många dagar kvar tills belöningen kommer.. 
Svar på tråden Blivande sthlms mammor i 30 års åldern med bf i januari - mars 2013