• JonnaStudent

Studenter som behöver hjälp med feedback på en produkt riktad till småbarnsföräldrar vars barn använder sig av deras smartphones.

Hej alla småbarnsföräldrar!

Vi är tre högskolestudenter som läser ekonomiprogrammet i Karlskrona. Vi går för tillfället en kurs som handlar om affärsidéer och vi skulle behöva lite feedback på en produkt som vi skulle vilja ta fram (hypotetiskt sett)

Produkten är ett gosedjur där det skall finnas en plastficka på skalet. I plastfickan ska du kunna lägga din smartphone för att den på så sätt ska skyddas när ditt barn använder den. Produktens syfte är således att förhindra att mobilen skadas och att du på så sätt ska känna dig trygg med att ditt barn använder den.
    Vi hade tänkt rikta oss mot barn i åldern 2-7 år. 

Det vi vill ha hjälp med är följande frågor:

1. Skulle du vara intresserad av att köpa en sån här produkt och varför i så fall?
    2. Vilket pris skulle du vara villig att betala för produkten?
    3. Vilken ålder tror du att produkten skulle passa för?
    4. Vilket slags gosedjur skulle ditt eget barn uppskatta och tror du att det skulle behövas flera designer för att nå fler barn?

Vi är tacksamma för alla svar och tackar på förhand för er hjälp! :)

• Svar på tråden Studenter som behöver hjälp med feedback på en produkt riktad till småbarnsföräldrar vars barn använder sig av deras smartphones.
  • Meus Veritas

Svarar bara på ettan då de andra inte blir aktuella efter mitt svar:

1: nej jag skulle inte vara intresserad av att köpa det då det redan finns mycket behändligare skyddande skal som är anpassade för barn. En nalle blir inte greppcänlig för ett barn som ska spela eller titta på en smartphone. Min son tex har ett superbra skal till sin iphone som skyddar mot nästan allt(han e 5)

• Ruggugglan
    Meus Veritas skrev 2012-09-30 14:50:56 följande:
    Svarar bara på ettan då de andra inte blir aktuella efter mitt svar:

1: nej jag skulle inte vara intresserad av att köpa det då det redan finns mycket behändligare skyddande skal som är anpassade för barn. En nalle blir inte greppcänlig för ett barn som ska spela eller titta på en smartphone. Min son tex har ett superbra skal till sin iphone som skyddar mot nästan allt(han e 5)
    Instämmer. Ett gosedjur hade inte fungerat.
  • Lapsang

Nä den blir svår att hålla i och tror inte min son vill leka m telefonen och gosa m gosedjuret samtidigt.

Fö tycker jag största problemet inte är att jan kanske slänger den i golvet för det tål den utan skydd, utanproblemet är att han fingrar på den och råkar radera mina appar och ringa upp folk från min telefonbok! Så hellre ngt skydd mot det, i form av en app kanske? Gå ihop m ingenjörstudenter?

• Toktrasan

Håller med föregående, vill inte ha min telefon i en gosedjursmage av flera skäl... bla de som tidigare nämnts - opraktiskt och krångligt att hålla. Jag vill inte att mina barn skall gosa med telefonen... utan då de använder den skall de sitta ner, helst vid ett bord - och dessutom har de fått lära sig att vara försiktig med den. 

En helt annan aspekt jag funderade på är om det inte blir lite för "varmt" för telefonen också...? Har råkat ut för att telefonens batteri blivit för varmt, och då blivit rekommenderad att ta av skyddet en stund. Men, det är bara en fundering, har inte tillräckligt teknisk kunskap för att veta - men nån annan kanske?

• Sixxty

Jag skulle inte vilja ha min telefon i något som man ser ut att kunna leka med. Gosedjuren här hemma behandlas inte särskilt varligt. Då föredrar jag ett ordentligt gummiskal om den skulle tappas.

• JonnaStudent

Vill bara bifoga en bild på en liknande produkt, för att ni ska få en uppfattning om hur den kan se ut.
  • Binky

Tror att ett gosedjur skulle bara vara i vägen för min son i alla fall. Om han får tag i min telefon så vill han bara åt musik och lite tecknad film som han kan dansa till. Han gosar aldrig med telefonen. Däremot skaffade vi en Fisher Price Apptivity Case när han var yngre

• Mummy

Måste säga att jag inte alls förstår syftet. Om mina barn leker med gosedjur leker de med gosedjuret och när de spelar på telefonen spelar de på telefonen. Varför blanda de två? Nej, det hade jag inte lagt några pengar på, tyvärr

• Melindisen

Jag har sett en liknande produkt i USA faktiskt, tanken är god då jag inte har tid att hela tiden hålla koll på var mina barn är när de använder min iphone. Dock tänker jag på hur telefonen är skyddad kommer den vara skyddad för vätskor och sådant??

tror inte det blir för svårt för mina barn att hålla i den kille (3år) så länge den inte är för stor!! 

• mamma smurfen
    Lapsang skrev 2012-09-30 16:09:52 följande:
    Nä den blir svår att hålla i och tror inte min son vill leka m telefonen och gosa m gosedjuret samtidigt.

Fö tycker jag största problemet inte är att jan kanske slänger den i golvet för det tål den utan skydd, utanproblemet är att han fingrar på den och råkar radera mina appar och ringa upp folk från min telefonbok! Så hellre ngt skydd mot det, i form av en app kanske? Gå ihop m ingenjörstudenter?

finns en app för det, den heter "barn Mode" från Zoodles, funkar super på min htc.

Det jag däremot söker efter är spel på SVENSKA, finns en uppsjö av engelsktalande pekböcker, ritprogram, spel, pussel, sånger...osv... 

Men ytterst få på svenska, de jag hittat är patetiska, och "korta"

Svar på tråden Studenter som behöver hjälp med feedback på en produkt riktad till småbarnsföräldrar vars barn använder sig av deras smartphones.