• moosen

Hjärtat rusar och blir yr

Hej,

Jag har ett problem. Väntar mitt 3:e barn och är i v.16.
    När jag har sått upp för länge, typ handlar i affären m.m, så börjar mitt hjärta rusa. Jag blir yr, nästan lite illamående och svettig. Blir så trött att jag måste sätta mig ner för jag orkar verkligen inte gå vidare.
    Har inte haft så här med någon av de andra så det är helt nytt.
    Någon som varit med om samma och vet vad som pågår?

Tack för svar!

• Svar på tråden Hjärtat rusar och blir yr
  • Isabella06

Så har jag ochså haft det till och från i graviditeten. Min barnmorska tror att de beror på mitt låga blodtryck. Vilket känns logiskt. Har du kolla blod tryck och sånt än? Annars be om det.. 

Isabella-2006 <3 Bebis i magen 2012 <3
  • MalinR

japp, det där är blodtrycksfall. du skulle t o m kunna svimma om du står kvar. så fort känslan kommer, sätt dig ner och vänta tills den går över! finns inget att göra, men blodtrycket brukar gå upp lite igen efter v 20 ungefär.

• Isabella06

Mitt är tyvärr lika lågt och går Idag in i v35 :/ det är riktigt obehagligt när man får dessa, jag äter järn tillskott osv men inget verkar hjälpa riktigt..

• Krila

Samma här. är i v 12 och får åxå blodtrycksfall då och då. Samma med första barnet. Jävligt obehagligt

• moosen

hmm... jag har ju vart med om blodtrycksfall då jag har haft lågt blodtryck hela livet ända tills jag blev gravid med 1:a barnet, men aldrig känt såhär.
    Kanske är för att jag är gravid som det blir annorlunda då? Hon sa visserligen att det låg på gränsen till för lågt när jag var hos bm så det är väl kanske det.
    Att sätta sig är ju ett måste, annars hade jag tuppat av. Riktigt obehagligt!

• moosen

Fick varit hor barnmorskan idag och det var så att jag hade både lågt blodtryck (på gränsen till för lågt) och väldigt lågt blodsocker.
    Så trots att jag äter mycket redan måste jag öka med ytterligare mat (hur det nu kan vara möjligt). Men kombinationen av de båda var det troligtvis som gjorde att jag mådde så dåligt!
    Så ni hade rätt, tack :)

• Uskus

Är i v.15 med tredje barnet och har haft en sån dag idag. Varje gång jag rest mig har det svartnat. Tungt att andas och så trött. Illamåendet har väl gått över men yrseln gjorde att jag höll på att spy. Har inte fått tillbaka provsvar på blodkvalitet men har nog järnbrist...

Svar på tråden Hjärtat rusar och blir yr