• MaMaS

Värt köpa bärsele (manduca) 7 v i Thailand med 1 1/2 åring?

Vi åker till Thailand i 7 veckor med vår 1 1/2 åring. Funderar lite på om man kommer använda en bärsele när man är där (typ manduca) eller är det onödigt? Vi kommer ha en vagn där nere så funderar om det räcker med vagnen eller är det bättre med bärsele?

Ni som har erfarenhet får jätte gärna dela med er =) 

• Svar på tråden Värt köpa bärsele (manduca) 7 v i Thailand med 1 1/2 åring?
  • Lilla i

Vi var i thailand 8 veckor med våra tre barn nu i våras, då var den yngsta 1 år. Vi hade vagn och Ergo bärsele med oss och jag måste säga att ergon var ovärdelig. Vi använde knappt vagnen utan använde mest ergon. Beror självklart lite på var man åker men jag tyckte mest det var bökigt med vagnen.

• Mellanmjölkens land

Accepterar barnet att sitta i sele? Det är en bra utgångspunkt.

Vi kommer åka med vår 1,5åring och ta med sele men vi bär en del även hemma. Hur mycket den kommer användas får väl tiden utvisa men om inte annat lär den vara praktisk på flygplatsen och och om vi ska gå någonstans där det är mycket folk.

Tar ni med sele skulle jag rekomendera att åtminstone titta på selarna som är inriktade till lite äldre barn. Bredare sittyta och högre rygg gör att barnet sitter bättre.

• Per Hernik

Tycker själv att det är lite tungt med bärselse för ett 1,5 års barn. Har du funderat på en liten bärstol? Idag finns små bärstolar som du tom kan ta med ombord på flygplanet. Det är rätt skönt att kunna bära barnet på flygplatser tex mellan gater, i passkön, i inchecking. Vi har vår kille i bärstol även i tex affärer och museum. Vår bärstol är från Littlelife (Utlralight Convertible) och är en kombinerad bärstol och ryggsäck. Liten och kompakt. Tyvärr lite dyr men toppen att ta med.

• hannis

Per Hernik

Jag tycker totalt motsatsen. Jag bär min 2,5 åring i en manduca utan problem. Man bär ju tight på ryggen och vikten ligger på höften i en sådan. Inte tungt alls! I en bärstol däremot blir det alldeles för tungt och jag har därför lagt undan våran sådan. Jag är tjej av normalmängd och normal kroppsbyggnad.

• Lilla i

Tycker inte att det är tungt att bära vår 1,5 åring i Ergon. Den enda nackdelen som jag såg det när vi var i Thailand var att det blev varmt eftersom man bär så nära. Bar mycket där och vi gick ganska långa sträckor, klättrade i vattenfall osv

Svar på tråden Värt köpa bärsele (manduca) 7 v i Thailand med 1 1/2 åring?