• Shagwell

Hur länge tänker ni jobba?

Jag väntar mitt/vårt tredje barn i slutet på nov, tänker jobba fram till en vecka innan BF..Jag har två barn sen innan som varit punktliga så jag kanske är lite "övermodig" men tänker som så att så länge jag mår bra ¨så kör jag. Kan ju vara att barnet kommer sent och då vill jag inte gå hemma och dra i alltför många veckor innan. Vill hellre ha föräldradagar MED barnet.

Det är blandad respons, en del som tycker att jag borde gå hem och ta det lugnt i en månad innan. Jag hoppas ju såklart att jag får en vecka hemma där jag kan pula, städa, förbereda och bara slappa. Men efter två graviditeter och förlossningar så vet man att det blir ändå inte som man tänkt sig så jag kan likväl jobba och ha kul så länge jag mår bra. Börjar jag få ont eller andra krämpor så drar jag givetvis ner på arbetstiden eller får gå hem...

Hur gör ni andra?      

• Svar på tråden Hur länge tänker ni jobba?
  • Whitetrash86

Jag jobba tills den dagen jag inte kunna jobba längre. Helt enkelt till samma dag som jag födde mina 2 barn.

• solstråle88

Jag har bf en torsdag (om 4 veckor) och tänkte jobba min sista dag på söndagen innan. Jobbar och pluggar sammanlagt 220% med en 3åring så livet är tufft för tillfället men jag tänker också att jag är hellre ledig MED båda mina barn efter förlossningen och så länge man mår bra så behöver man väl inte "gå hemma" om man inte vill. Så resonerar jag iaf!

• MaryCaroline

Jag hade BF igår (dock ingen bebis ännu) och jag jobbade till 2 veckor innan och tog ut en semestervecka en av de 2 veckorna... Jag tyckte jag orkade med det och att jag skulle tjäna på det, få ut lön istället för graviditetspenning... Dessutom vette tusan vad jag hade gjort hemma längre tid, klättrat på väggarna kanske... Jag tycker iaf att så länge man själv orkar kan man ju arbeta fram till 2 veckor innan BF. De 2 veckorna som är kvar sen tycker jag att man behöver vila, sova och äta :)

• Kärlek84

Jag planerar att jobba tills det är ca 2 veckor kvar till BF iaf. Men sen får man se hur mycket man orkar.

• Cila86

Jag hade tänkt jobba längre än vad jag gjorde. Jobbade till förra veckan. Hade då ca fem veckor kvar.
    Snart har en vecka gått hemma och jag känner i min kropp att jag tog rätt beslut. Men bara fyra(eller6 kanske) veckor kvar att få dagarna att gå:)

• Ã…sa 473

Jag hade forst tankt jobba fram till en vecka innan BF, men nu tanker jag sluta 3 veckor innan.
    Foglossningen ar varre an jag tankt mig och  trots att jag verligen gillar mitt jobb sa kanner jag att jag inte orkar med stressen...

Sa jag tror att jag gor ratt, trots att jag egentligen kanner mig lite fjantig som stannar hemma innan bebisen ar har, men dels sa kan ju tvaan komma lite tidigare och det kommer knappast bli lattare sista manaden...

• hannis

Beror på hur jag mår. Mår jag bra hela tiden så går jag hem ca 2-3 veckor före bf. Blir jag sjukskriven innan dess så är det inte så mycket att göra åt det.

• sihn

Jag ska ha om 4 veckor, ska jobba 2 veckor till och sen tar jag först 2 veckors semester. Tänkte vara hemma med de blivande storebröderna lite själv innan bebis kommer, har gått över innan så räknar att göra det nu också.

• Gråberget

Jag har det så himla bra att BF är 3 januari så jag tänker jobba fram t o m 21 december, sen är det ju Jul och nyår så jag tar bara två dagars semester 27 och 28 december (klämdagar).Skrattande
    Första barnet och från början beräknad till 12 januari, så jag räknar med att gå över.
    Är sjuksköterska men jobbar på mottagning och har inga lyft eller annat ansträngande i jobbet.

Sen vet man ju aldrig, får jag världens foglossning längre fram får jag ju omvärdera.

• Tamara

I morgon är min första lediga dag, 10 dagar till bf idag. Har kämpat för att kunna jobba så pass länge, hemsk foglossning, hoppar på kryckor. Varit sjukskriven 50% i 3 veckor. Hade gärna gått hem tidigare med tanke på hur trött jag varit.

• vinglafram

jag jobbar på förskola och ska jobba tom 16nov, har bf 22nov.
    än så länge fungerar det bra men börjar känna mig lite trött när jag kommer hem.
    men nu ska jag ha en veckas semester och sen är det bara två veckors jobb kvar! :D 

• Suil

Jag har BF 22/11 och jobbar min sista dag på onsdag, den sista oktober. Så det blir att va hemma tre veckor innan BF vilket känns alldeles lagom.

• Thess

Jag tänkte gå den 21:a december och är beräknad den 21:a januari. Tänkte ta ut semester och unna mig ledighet sen. Har jobbat och slitit hela livet så jag tycker det känns skönt att ta en paus i karriären.
    Har mått illa hela tiden, är i vecka 29 nu.
    Sjukskriven 25% så jag skall orka.

Svar på tråden Hur länge tänker ni jobba?