• elsmamma

Vill ha tips om resa till Egypten

Vi planerar att åka till Egypten i vinter och jag skulle gärna vilja ha tips av er som har varit där.

Det vi vill ha på vår semester är All inclusive, snorkling (helst direkt från stranden), avkoppling och kul med barnen 6 och 9år.
     Då vi åker med två vattendjur så är badet viktigt. Alla tips om var man ska åka, hotell, tänka på osv. mottages tacksamt :)

• Svar på tråden Vill ha tips om resa till Egypten
  • Gladskit

Gå in och sök i det vanliga reseforumet under Allmänna rubriker, jag tror det är lite mer fart där.
    Jag har varit i Egypten med min familj fyra ggr. En gång till Sharm el Sheik, en gång Hurghada och två ggr Marsa Alam. Ingen har blivit magsjuk och vi har varit nöjda med alla våra resor förutom att det har varit lite väl kallt ett par gånger, så jag skulle åka som senast i november och som tidigast i mars månad för att det ska vara behagligt att bada. Det kan vara varmt i vattnet men när det blåser så är man ändå inte jättesugen på att hoppa i.

Vi planerar att åka 2012 igen och då blir det nog mot slutet av mars eller i början av april!

Svar på tråden Vill ha tips om resa till Egypten